י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סקירה מרתקת

למרות המשבר הכלכלי: המשפחות החרדיות שנהנות מיציבות כלכלית

כשבהייטק מפטרים בסיטונאות, יש מי שמתפרנס בכבוד תוך התרפקות על ספסלי בית המדרש • זהו סוד ההצלחה של המשפחות החרדיות שצלחו את המשבר הכלכלי ויוקר המחיה • תורה וגדולה במקום אחד - סקירה מרתקת

למרות המשבר הכלכלי: המשפחות החרדיות שנהנות מיציבות כלכלית
חרדי. אילוסטרציה צילום: by Olivier Fitoussi/Flash90

יוקר המחיה המאמיר והאינפלציה הלא מרוסנת הובילו לסדרת העלאות ריבית שהכבידו משמעותית על משקי הבית בישראל. וכמו כל סבב העלאות מחירים, המגזרים עם משפחות ברוכות ילדים היו הראשונים להיפגע מהמשבר הכלכלי.

למשבר הכלכלי הנוכחי מגיע הציבור החרדי מחוזק הרבה יותר מאשר למשברים קודמים, וזאת ממגוון סיבות. החיסכון לעת צרה והשילוב בשוק התעסוקה אכן בולטים ברשימה זו, אך ישנה סיבה מרכזית נוספת: סוגי המקצועות בהן השתלבו החרדים בעשור האחרון.

עובדי ההייטק הם אולי "הקטר המרכזי של המשק", אבל בתקופות משבר כלכלי כמו זה שאנו עדים לו כעת, רבבות מהם מוצאים את עצמם מפוטרים. לא כן כאשר מדובר במי שהשכיל לרכוש מקצוע תורני יוקרתי.

עם פרסום נתוני האבטלה והמשרות הפנויות של הלמ"ס בחודש האחרון, שהצביעו לראשונה על האטה בצמיחה בעקבות האינפלציה וסבב העלאות הריבית, ניסינו לנתח את הנתונים. מה התחומים שרשמו את היקף הפיטורים הגדול ביותר ומה התחומים שהמשיכו לצמוח. התוצאות הותירו אותנו פעורי פה.

לחצו כאן עכשיו והצטרפו להצלחה הגדולה>>>

מתברר כי בעוד חברות הצמיחה, החברות שמבטיחות לנו את החלום הנוצץ ביותר, נאלצו לפטר עשרות אלפי עובדים – דווקא המקצועות התורניים המשיכו לצמוח ולהתפתח. כשניסינו לבין את התופעה, הצביעו כולם לכיוון אחד ויחיד – מרכז מל"מ מבית מכון המשפט.

עם ביקוש עצום לטוענים רבניים, שרק הולך וגדל מיום ליום בשל הצמיחה האקספוננציאלית של ציבור שומרי התורה בישראל, הפך המרכז הזה לשם נרדף למה שכל בן תורה מייחל לו: "תורה וגדולה במקום אחד".

צמד מילות הקסם בסיפור הזה - כמו בכל השקעה כלכלית - הוא "היצע וביקוש". בעוד בכל תחום מקצוע אחר עלי אדמות ישנם עשרות אלפי מועמדים לתפקיד, מה שהופך את סיכויי ההשמה וגובה השכר לתחרותי במיוחד, בכל הנוגע לתחומי המשפט התורני הסיפור שונה לחלוטין.

עם שיטת לימוד ייחודית ואהדה אינסופית בבתי גדולי מורי ההוראה בדורנו, הצליח מרכז מל"מ לשבור בעשור האחרון את התזה לפיו מי שבוחר ב"והגית בו" מוותר על חוסנו הכלכלי. "שיטת 6 הנקודות" שהשתלטה על השיח ב"בין הסדרים" הביאה להיענות גבוהה במחזורים הראשונים, ומאז הכל היסטוריה.

הנרשמים למחזורים הראשונים לא חלמו לפרנסה מכובדת כל כך, המתאפשרת מתוך יגיעה בתור הקדושה. הם נרשמו ללימודים רק בגלל רצונם העז ללמוד באמצעות שיטת הלימוד הייחודית – המאפשרת להתעמק בלימוד התורני ולזכור את החומר הנלמד היטב לאורך זמן – אך לאחר הבחינות וקבלת התעודה, הם הבינו שזו הייתה עסקת חיים.

הצעות העבודה לא הפסיקו לבוא ולפתע מצאו עצמם הבוגרים כמי שעוסקים בשקדנות ב"הלכה למעשה". אלא שהפעם לשם שינוי, זה הורגש גם בחשבון הבנק. הביקוש העז לבוררים בבתי הדין, וטוענים רבניים הביא לאחוזי השמה של 95% בקרב בוגרי מרכז מל"מ.

השכר המתוגמל, שעשוי להגיע אף ל- 26,000 ₪ בחודש, מאפשר כיום לאלפי בוגרי המרכז לחתן את ילדיהם בכבוד, מבלי לוותר על לימוד התורה שיישאר תמיד הערך העליון בעיניהם. ואף משבר כלכלי לא ישנה את הנתון הזה.

בזמן שגאוני ההייטק מגולגלים מכל המדרגות ועורכי דין חסרי עבודה מציעים להם לתבוע את המעסיק "בתמורה לאחוזים", נהנים בוגרי מרכז מל"מ מיציבות ואיתנות כלכלית שחזקה יותר מכל משבר. תורה וגדולה במקום אחד.

רוצים לדעת עוד על שיטת שש הנקודות ועל סיכויי ההצלחה שלכם? לחצו כאן עכשיו>>>

או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

טוען רבני הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד