כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
דיין שהוכה ופשקווילים

ההיתר להחזיק סמארטפון בסתר; בד"צ יתכנס מחדש

קדושת העיניים או הפה? הפרסום ב'בחדרי חרדים' על כך שבד"צ 'העדה החרדית' הורה על היתר מיוחד למשגיחי ועד הכשרות להחזיק בסמארטפון מוגן, גרם לסערת ענק במאה שערים ולמלחמת מודעות שבעקבותיה בית הדין יכונס שוב וידון בנושא מחדש | כל הפרטים בפרסום ראשון

ההיתר להחזיק סמארטפון בסתר; בד"צ יתכנס מחדש
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

סוער במאה שערים: לפני כשבועיים פרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים' פסק דין מיוחד שפורסם בבית הדין של 'העדה החרדית', המתיר למשגיחי ועד הכשרות של 'העדה', להחזיק ברשותם מכשיר חכם (סמארט-פון) מוגן בסתר, לאלו הזקוקים לו לצורך עבודתם.

יש להדגיש כי אין מדובר במכשיר מוגן שכולם מכירים, אלא במכשיר עם חסימה מוחלטת והרמטית לכלל הרשתות, כולל אי מתן אפשרות להתחבר לקבוצות ברשת ה'וואטסאפ' וכן חסימה מקבלת ווידאו, וכי השימוש היחיד של המכשיר הוא האפשרות לצפות במצלמות בשידור חי ממסעדות ומפעלי מזון לצורך מעקב אחר טיב הכשרות.

מתן היתר מיוחד זה ופרסום הפסק ב'בחדרי חרדים' גרם לסערה רבתית בישוב הישן ובקהילות הקנאים במאה שערים. בימים האחרונים תושבי מאה שערים והשכונות הוותיקות בירושלים נחשפו לקמפיין ענק שכלל 17 סוגי מודעות מחאה בנושא וכן השלכת פשקווילים ברחובות העיר, במחאה על אותו היתר מיוחד וחריג.

בנוסף, אברכים יצאו למשלחת פגישות עם כלל דייני העדה החרדית בנסיון להסביר להם את הסכנה הטמונה (לדעתם י"ל) בדבר ההיתר למשגיחי הכשרות להחזיק ברשותם כאלו מכשירים ולהסביר לדיינים יותר על טיב אותם מכשירים.

בעקבות כך, בית הדין של העדה החרדית עשוי להתכנס שוב ולדון מחדש האם להתיר למשגיחי ועד הכשרות להחזיק באותם מכשירים ובאלו הגבלות. צריך לציין כי כיום כמעט ואין אפשרות לעקוב אחר מערך הכשרות במפעלי המזון והמסעדות ללא מעקב אחר המצלמות שמצלמות את המקומות סביב היממה.

בתוך כך, אמש (שני) כמעט התחוללה דרמה של ממש בפרשה, כשנודע כי דיין העדה החרדית הגאון ר' שמעון יצחק שלזינגר הוכה בביתו שברחוב צפניה בירושלים, בהתחלה הובן בטעות כי מי שהכה את הרב היה אחד מהגורמים הקנאים היותר קיצונים וזאת כמחאה על דבריו נגד מלחמת הקנאים במשגיחי ועד הכשרות ונגד מכשירי ה'נדרים פלוס' הדבר גרם לזעזוע וכמעט והכריע את המערכה לרעת הקנאים כשב'העדה החרדית' התכוונו להוציא מודעת מחאה נגדם, אלא שכעבור זמן קצר הוברר כי האיש המכה הוא שכן המעורער בנפשו והמהלך בוטל.

מחאה סמרטפונים העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד