כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"ארצח אותך" • צעיר מוסת תקף את הגראי"ל

זעזוע בעולם החרדי: חרדי מקרית ספר פרץ אל בית הגראי"ל שטיינמן, תקף אותו פיזית וצעק: "ארצח אותך" • הגראי"ל לא הצליח לעמוד בשמונה עשרה • החשוד עצור במשטרה • הגרי"ג אדלשטיין: "אפילו ברוסיה לא היו דברים כאלו!" • ח"כ משה גפני: "הכתיבה האלימה כנגד זקני הדור גרמה לכך" • בני תורה: "לא פעיל שלנו" • צפו בתיעוד

"ארצח אותך" • צעיר מוסת תקף את הגראי"ל
יעקב נחומי



תקיפתו הברוטאלית של הגראי"ל שטיינמן מזעזעת את העולם החרדי: סמוך לשעה 5:30 לפנות בוקר חדר חרדי, תושב קרית ספר, בן 28, אל ביתו של הגראי"ל שטיינמן ברחוב חזון-איש 5 - ותקף אותו פיזית, בעת שישב ולמד עם חברותא בשיעור קבוע המתקיים בכל בוקר, לפני הנץ.

אל הבית הוזעקו כוחות משטרה, מתנדבי 'השומרים' ו'איחוד הצלה'. שניים מאנשי הבית שיחררו את הגראי"ל מטילטוליו, והדפו אותו.

עוזי ברק, חובש 'איחוד הצלה', שהיה בין הראשונים להגיע למקום, סיפר ל'בחדרי חרדים', כי למוקד 'איחוד הצלה' הגיע דיווח על צעקות בבית הגראי"ל שטיינמן, והוא יצא מיד למקום. "שני עוברי אורח שחלפו ליד בית הרב, שמעו צעקות מתוך הבית, והתקשרו למקורבי הרב ששהו בסמיכות לבית. התוקף - לבוש בחליפה, נתפס מיד על ידי דוד שפירא, מנחם שפירא ויהודה וצלר, והוחזק עד להגעת המשטרה ומתנדבי השומרים".



"גם לאחר שנאזק בידיו וברגליו הוא המשיך להשתולל, ובסיוע מתנדבי 'השומרים' הוא הוכנס לניידת משטרה".

שני חוקרים הגיעו אל בית הגראי"ל כדי לברר את נסיבות המקרה. התוקף חדר אל ביתו של הגראי"ל מהדלת, שהייתה לא נעולה.

לדברי יו"ר 'השומרים', חיים רוטר, התוקף הצליח להגיע לתוך חדרו של הגראי"ל, שם תקף אותו וצעק עליו. "כשהוא הוצא החוצה, הוא המשיך לצעוק: 'אם אני לא ירצח אותו (-הגראי"ל), תהיה רעידת אדמה'. כמובן שזה לא מנע מאיתנו לעצור אותו, והאיש נלקח לחקירה בתחנת משטרת רמת גן".

הגראי"ל לא הצליח לעמוד בתפילת שמונה עשרה של שחרית, ומאז התקיפה התעטף בשתיקה.

בשיחה עם ח"כ משה גפני הוא מביע שאט נפש מהמעשה. "ההתדרדרות והפגיעה באמצעות הכתיבה האלימה כנגד גדולי התורה וזקני הדור גרמה לכך שקצרה הדרך לשפל המושחת והנורא, המזעזע והמחריד, בתקיפתו של מרן ראש הישיבה".

הגרי"ג אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', אמר בפתח שיעורו: "קרה היום דבר מזעזע שלא עולה על הדעת, אבל צריך לדעת שכבר היה כזה דבר בימות זכריה הנביא ומאז לא שמענו על דברים נוראים כאלו. אפילו ברוסיה לא היו דברים כאלו! זה דורש מאיתנו חשבון נפש והתחזקות בכבוד התורה".

ממשטרת תל אביב נמסר ל'בחדרי חרדים' כי החשוד שוהה כעת בחקירה במשטרת רמת גן, ובהמשך הבוקר יובא בפני שופט.

מסיעת 'בני תורה' נמסר: "בזעזוע נודע לנו הבוקר על הפגיעה החמורה בכבוד התורה. חובה להדגיש בצורה ברורה וחדה כי התוקף אינו פעיל בני תורה. מדובר בעלילה חמורה וניסיון להטיל אשמה בציבור גדול וחשוב ללא שום בסיס. לפי הבירורים שלנו התוקף תושב קרית ספר שימש כפעיל של מפלגה אחרת המערכת הבחירות וביתו היה מקושט בשלטי מפלגה אחרת. כמובן שהפירסום לקשר של התוקף לסיעת בני תורה הוא מגמתי ואינטרסנטי באופן ברור".

צילום: דוברות השומרים















אברכים זועמים מול ביתו של הגראי"ל • צילום סלולארי: בחדרי חרדים











עץ הגראי''ל צעקות פריצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 106 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד