ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ביקש חנינה

החייל שנשלח למחבוש: "הם צעקו בן גביר, אז עניתי"

החייל שנשלח למחבוש שלח מכתב למפקד חטיבת גבעתי ולאלוף פיקוד המרכז, ביקש כי יקלו בעונשו, הודה כי עשה טעות והבהיר כי לא הייתה לו שום כוונה להביע עמדה פוליטית. "אחד מהם צעק עליי כל הזמן שאני ממלא את הפקודות של בן גביר ושאני חייל של בן גביר"

החייל שנשלח למחבוש: "הם צעקו בן גביר, אז עניתי"
חייל מתעמת עם פעיל שמאל בחברון צילום: רשתות חברתיות

התיעוד של לוחם חטיבת גבעתי שהתעמת מילולית עם פעילי השמאל הקיצוני בחברון פורסם בהרחבה בכל כלי התקשורת, אך כעת הגיעה גרסתו של החייל שפורסמה ב'ישראל היום' למה שהתרחש קודם לתיעוד שפורסם. במכתב ששלח החייל למפקד חטיבת גבעתי ולאלוף פיקוד המרכז הוא ביקש כי יקלו בעונשו, הודה כי עשה טעות והבהיר כי לא הייתה לו שום כוונה להביע עמדה פוליטית.

"ביום חמישי שעבר הייתי בתפקיד כשהגיעו מפגינים למקום והתחילו לקלל אותי ואת שאר החיילים. עשינו הכול כדי להסביר להם בצורה הכי יפה שהם צריכים לתת לנו למלא את התפקיד ולעזוב את המקום. במקום זה הם צעקו עלינו וקיללו התקרבו אלינו ועמדו מכל הכיוונים", הוא מתאר.

"אחד מהם צעק עליי כל הזמן שאני ממלא את הפקודות של בן גביר ושאני חייל של בן גביר. לא רציתי להגיד שום דבר פוליטי ולא רציתי להתנהג בצורה שלא מתאימה לחייל. עניתי לו באותה שפה שהוא השתמש. הוא אמר שאני חייל של בן גביר, אז אמרתי לו שאם אני חייל שלו אז שהוא יעשה כאן סדר", נימק החייל את מה שאמר ותועד בסרטון.

"הסברתי גם למג"ד שלא התכוונתי בשום אופן להגיד משהו פוליטי על בן גביר או לנקוט עמדה, אמרתי כמה מילים בלי שום כוונה לבייש את צה"ל או לעשות עבירה ואני מוצא את עצמי הולך לכלא. אני מבין שדיברתי בצורה שלא הייתי צריך לדבר, גם אם עשיתי את זה בלי כוונה. הייתי מאוד לחוץ באירוע ואני רק מבקש התחשבות בלחץ ובכל מה שהיה שם באירוע שנמשך לא מעט זמן".

"אני מבקש סליחה. הבנתי את הטעות שלי. אני לא אגיד דברים כאלה שוב בשום אופן. החלום שלי היה להיות לוחם. אני מאמין במה שאני עושה ואני רוצה להמשיך להיות לוחם. יש לי המון מוטיבציה לשרת. לכן אני פונה אליך המפקד, ומבקש לזכות אותי, או לפחות להקל בעונש", כתב החייל.

איתמר בן גביר כלא צבאי חנינה גבעתי חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד