כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
להקשות על חיל האוויר

דיווח: סוריה קנתה מערכות הגנה אוויריות סיניות

דיווחים ברוסיה על פריסת מערכות הגנה אוויריות סיניות וצפון קוריאניות באזור דמשק במטרה לצמצם את מספר ההתקפות של חיל האוויר הישראלי נגד מטרות איראניות. המערכות הועברו לסוריה דרך איראן

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

שלטונות סוריה קנו מערכות הגנה אוויריות סיניות ומצפון קוריאה ויציבו אותן באזור דמשק, בתקווה להגביל באופן משמעותי את פעולות חיל האוויר של צה"ל במרחב האווירי של סוריה. כל המערכות מועברות דרך איראן, כך דווח באתר הרוסי 'נובאיה גאזטה', בציטוט מספר פרסומים בתקשורת הערבית. הם החלו להציב מערכות כאלה ליד דמשק בסוף אוקטובר ולטענתם, הם כבר הצליחו לבדוק זאת.

על פי הדיווח, מערכות ההגנה האוויריות החדשות אילצו מטוסים ישראלים לוותר על תקיפות לפחות פעמיים. אך טרם הגיע אישור רשמי לפריסת מערכות הגנה אוויריות חדשות, והעדות העיקרית למידע, לפי פרסומים ערביים, היא היעדרות ממושכת של תקיפות חיל האוויר הישראלי בדמשק.

לטענת המדווחים, התקיפה האחרונה התרחשה ב-27 באוקטובר, כאשר שלטונות סוריה דיווחו כי הצבא הישראלי שיגר טילים על מטרות הנמצאות בסביבת דמשק. באוקטובר האשימו שלטונות סוריה את ישראל בתקיפות בשטח סוריה שלוש פעמים, בספטמבר האשימו את ישראל על מתקפת הטילים בנמל התעופה בחאלב, וביוני בנמל התעופה של דמשק.

ישראל לא התייחסה לתקיפות הללו, אך כפי שאמר הרמטכ"ל אביב כוכבי מיד לאחר ההפגזה על נמל התעופה בדמשק, ישראל רואה ביעדים לתקיפה "כל תשתית לאומית התומכת בטרור". כך לפי קבוצת המעקב של מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם (SOHR), התקיפות באזור נמל התעופה הבינלאומי של דמשק בוצעו במחסנים של חמושים פרו-איראנים. דיווחים על מחסני נשק של חיזבאללה שהושמדו הופיעו בעיתונות הערבית גם לאחר תקיפות אחרות.

תקיפה אווירית סוריה סין צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד