כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"האינקוויזיציה לא הספיקה להם"

סטודנטים פנו לממשלה: "אל תפרצו שוב לבתים של רבנים"

"לעולם לא עוד": סטודנטים יהודים הלומדים בפורטוגל ניסחו והגישו עצומה בה הם מבקשים שלא לתקוף את הקהילה היהודית הפורטוגלית ולא לעצור שוב באופן בלתי חוקי רב ראשי או לפלוש לבית כנסת ולבתיהם של מנהיגי הקהילה 'ללא בסיס למעשה'

סטודנטים פנו לממשלה: "אל תפרצו שוב לבתים של רבנים"
דגל פורטוגל צילום: Pixabay

44 סטודנטים יהודים צרפתיים הלומדים באוניברסיטאות העיר פורטו השונות שלחו אתמול (שני) עצומה לאספה הפורטוגלית של הרפובליקה וביקשו מנציגי המדינה להבטיח כי "לעולם לא תעצור שוב באופן בלתי חוקי רב ראשי או תפלוש באופן בלתי חוקי לבית כנסת, למוזיאון יהודי ולבתיהם של מנהיגי הקהילה 'ללא בסיס למעשה' ו'מבוסס על כלום', כדברי בית המשפט לערעורים בליסבון". הסטודנטים החתומים על העצומה התייחסו בדבריהם למקרה שהוביל בחודש מרץ האחרון למעצרו של הרב הראשי של פורטו, דניאל ליטבק, שהואשם בהיותו חלק מארגון פשיעה הקשור לזיוף ושחיתות ובהלבנה של כספים שלא דווחו לרשויות המס.

בחודש ספטמבר האחרון פסק בית המשפט בליסבון כי החשדות המרובים שהועלו כנגד הרב "התבססו על כלום" והחזיר את דרכוניו של הרב. אילן כהן, סטודנט יהודי צרפתי המתגורר בפורטוגל לצורך לימודי הרפואה שלו, היה הסטודנט הראשון שחתם על העצומה: "זוועות האינקוויזיציה לא הספיקה להם. יהודים תמיד נשארים לא מוגנים, כי בניגוד למיעוטים אחרים, הם תמיד קשורים לכסף, תמיד", אמר כהן אתמול.

העצומה שגיבשו הסטודנטים הוגשה לאספת הרפובליקה של פורטוגל במסגרת התייעצות שנפתחה לכלל הציבור הרחב בפורטוגל לציון 50 שנה לדמוקרטיה ולחוקה הפורטוגלית. הסטודנטים שניסחו וחתמו על העצומה ביקשו שטקסט שניסחו יוצג על ידם בבניין הפרלמנט. "המדינה הדמוקרטית מבטיחה שלעולם לא תעצור עוד רב ראשי, תצלם אותו כאילו היה פושע, תסיר את הסידור, הטלית והתפילין הדרושים לתפילה, תכניס אותו לתא עם רוצח, לא תאפשר הכנסת אוכל כשר, תשלול ממנו מזון למשך 36 שעות, תכריח אותו לחלל שבת ותגזול את חופש התנועה שלו כשתמנע ממנו לצאת ולחזור אל המדינה עד שיום אחד, שישה חודשים לאחר מכן, יקבע בית המשפט לערעורים בליסבון כי ההאשמות מבוססות "על כלום".

העצומה שנשלחה לפרלמנט הפורטוגלי

העצומה מסתיימת בבקשה מהמדינה הפורטוגלית "לתקן את העוול ההיסטורי ולהחזיר בצורה רשמית לאחר מותו את 'דרייפוס הפורטוגלי', קפטן בארוס באסטו, מייסד הקהילה היהודית בפורטו, לשירות צבאי, שממנו הורחק בשנת 1937 בעקבות מקרה דומה של האשמות אנונימיות חסרות כל בסיס.

בעצומה נאמר: בעוד שהאספה הפורטוגלית של הרפובליקה השיקה התייעצות ציבורית לציון 50 שנה למהפכת 25 באפריל, דמוקרטיה וחוקה, ובעוד שכולם יכולים לתרום רעיונות לתוכנית בנושא הכללי של חופש, אנו, הסטודנטים היהודים הצעירים באוניברסיטאות פורטו, היינו רוצים לראות תערוכה על "מבצע דלת פתוחה" באספת הרפובליקה, בליווי הטקסטים הבאים:

1. המדינה הדמוקרטית מבטיחה כי לעולם לא תעצור שוב רב ראשי שלא כדין או תפלוש שלא כדין לבית כנסת, למוזיאון יהודי ולבתיהם של מנהיגי הקהילה במקרה "ללא יסוד למעשה" ו"מבוסס על כלום", כדברי בית המשפט לערעורים בליסבון.

2. המדינה הדמוקרטית מבטיחה שלעולם לא תעצור עוד רב ראשי, תצלם אותו כאילו היה פושע, תסיר את הסידור, הטלית והתפילין הדרושים לתפילה, תכניס אותו לתא עם רוצח, לא תאפשר הכנסת אוכל כשר, תשלול ממנו מזון למשך 36 שעות, תכריח אותו לחלל שבת ולהישאר בפורטוגל, בעת שנאלץ לנסוע קילומטרים שלוש פעמים בשבוע להצגה משפילה בתחנת משטרה כדי להוכיח שלא ברח, עד שיום אחד, שישה חודשים לאחר מכן, קבע בית המשפט לערעורים בליסבון כי המקרה "מבוסס על כלום".

3. המדינה הדמוקרטית מבטיחה שלעולם לא תתקוף, כפי שעשתה, את הקהילה היהודית החזקה ביותר בפורטוגל, בשחיתות חמורה של המדינה, תוך ערבוב סמכויות ביצועיות, מחוקקות ושופטות, כמו גם עיתונאים מפוקפקים, דמויות מגוחכות, פורצים ליליים, ואנשים שנידונו בגין פשעים מרובים.

4. המדינה הדמוקרטית מבטיחה שלעולם לא תשתף פעולה שוב עם פורצים ליליים (שפרצו את דלתות משרדי עורכי הדין והבתים הפרטיים כדי לגנוב שרת ומחשבים) שמטרתם הייתה לנסות להפליל אנשים ולזייף הליך משפטי שלמעשה "אינו מבוסס על כלום", כדברי בית המשפט לערעורים בליסבון.

5. המדינה הדמוקרטית מבטיחה כי לעולם לא תשתף שוב פעולה עם חושפי שחיתויות אנונימיים ששהו בבתי חולים פסיכיאטריים ונשפטו בבתי המשפט הפליליים (בגין עבירות של הוצאת דיבה, תקיפה משותפת והתנהגות מפלה), בניסיון להפליל אנשים ולבנות הליך משפטי שלמעשה "מבוסס על כלום", כדברי בית המשפט לערעורים בליסבון.

6. המדינה הדמוקרטית מבטיחה, כי לעולם לא תתפוס שוב, לקריאה מאוחרת יותר על ידי האליטות הדקדנטיות, את ספרי הפרוטוקולים של קהילה יהודית מאורגנת, המכילים רשומות של עשור של חיי דת, תרבות, חברה ועניינים בינלאומיים, והחזירה אותם כעבור שבעה חודשים כשכל עמוד מסומן בשש הספרות שהיו חקוקות בעבר על זרועותיהם של יהודי פולין (כולל הוריהם וסביהם של מנהיגי הקהילה הנוכחיים ורבים מהם. של חבריה ההיסטוריים). כל זה, אנו אומרים שוב, "מבוסס על כלום", כדברי בית המשפט לערעורים בליסבון.

7. המדינה הדמוקרטית מבטיחה כי לעולם לא תפרסם שוב מסרים חסרי שחר לעולם, ותטען כי היא חוקרת "ארגון פשיעה הקשור לזיוף ושחיתות בהם מעורבים פקידי משרדי הרישום וניצול לרעה של כספים שלא הוכרזו בפני רשויות המס והולבנו", כל אלה שקריים לחלוטין, ו"מבוססים על כלום", כדברי בית המשפט לערעורים בליסבון.

8. המדינה הדמוקרטית (שאין לה מושג מהו יהודי, על אחת כמה וכמה יהודי ממוצא ספרדי איברי) מבטיחה שלעולם לא תשלול עוד קרדיט מרבנויות המוכרות על ידי הרבנות הראשית לישראל, ובה בעת תקבל בשמחה את הקריטריונים של האינקוויזיציה (מפעל לייצור יהודים פיקטיביים, שהשתמשו בעינויים כדי לאלץ נוצרים ישנים ונוצרים חדשים לעשות את אותן הודאות) ושל לא-יהודים שאין להם כל ידע על החיים היהודיים, על הדת היהודית, על השפה העברית, על אף אחד מהם.

9. המדינה הדמוקרטית מבטיחה שלעולם לא תשתיק שוב את ההתפתחות יוצאת הדופן של הדת והתרבות היהודית כפי שנראתה בעשור האחרון בפורטוגל, במיוחד לאור העובדה שלנציבות האירופית יש תוכנית שאפתנית לטפח חיים יהודיים בכל ההיבטים עד שנת 2030.

10. המדינה הדמוקרטית מבטיחה כי תפעל להחזיר, באופן סמלי, את "דרייפוס הפורטוגלי"(קפטן בארוס בסטוס, ממייסדי הקהילה היהודית בפורטו) לשירות הצבאי ממנו הורחק ב-1937 בעקבות מקרה שערורייתי נוסף בשל האשמות אנונימיות של אנטישמיים נבזים. אז, כמו היום, המדינה ניצלה את ההזדמנות הזאת כדי לנסות להרוס קהילה יהודית מאורגנת.

פורטוגל אזרחות דרכון פורוטוגלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד