כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המחאה מתרחבת

סין: הרוגים ומאות עצורים בהפגנות נגד המשך הסגרים

מאות עצורים ומספר הרוגים במוקדי ההפגנות בערים שונות ברחבי סין לנוכח המשך מדיניות הסגרים. לעת עתה לא הצליח המשטר לבלום את המחאה. המשטרה נוקטת באלימות קשה כלפי המפגינים

סין: הרוגים ומאות עצורים בהפגנות נגד המשך הסגרים
הפגנות בסין נגד הסגרים צילום: צילום מסך

מאות אזרחים סינים כבר נעצרו בימים האחרונים, בהפגנות המתקיימות בערים רבות ברחבי מדינת הענק, כולל בערים הגדולות והמפורסמות בייג'ינג, שנגחאי ואחרות. המחאה פרצה לאחר ששריפה קטלנית הרגה עשרה בני אדם בעיר אורומצ'י שבמחוז שינג'יאנג, כשלטענת המקומיים התושבים נשרפו למוות בבניין שהיה חסום ליציאה בגלל מדיניות הקורונה הנוקשה וההחלטה של המשטר לנעול בניינים שבהם יש חולים.

כמו כן נמסר שגם כוחות הכיבוי נדרשו לזמן רב במיוחד כדי להגיע לאזור, בגלל המחסומים שעיכבו אותם בדרך, לנוכח מדיניות הקורונה הנוקשה. המחאה התפשטה כאש בשדה קוצים, ואלפי סינים יצאו בעשרות נקודות להפגין, כשהעימותים עם כוחות הבטחון לא איחרו להגיע, וכך גם הקריאות להתפטרותו של הנשיא שי ג'ינפינג שנחשב לשליט חזק ותקיף במיוחד.

לעת עתה לא הצליח המשטר לבלום את המחאה, אבל למרות שהיא מתרחבת, ברוב המקומות שמהם יצאו תיעודים, השתתפו כמה מאות בודדות של מפגינים. מאות בני אדם כבר נעצרו, חלקם לעיני המצלמות, ולמרות הצנזורה החזקה השוררת בסין, חלק מהתיעודים יוצאים לעולם הרחב ומשקפים את האלימות בה נוקטת המשטרה כלפי המפגינים. לפי הדיווחים, כמה מהמפגינים נהרגו, וההערכה היא שאחרים יוצאו להורג לאחר שיורשעו במרידה נגד המשטר.

סין קורונה הפגנות הגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד