י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
פעל כמתווך סודי

פוטין הורה לחסל את שר החוץ של בלארוס

שר החוץ ולדימיר מאקיי "מת בפתאומיות" כך דיווחו ביום ראשון כלי תקשורת בבלארוס, אך לא נימקו את סיבת המוות. מספר מקורות טוענים כי הוא נרצח בהוראת פוטין. כעת הדיקטטור לוקשנקו חושש שהוא הבא בתור

פוטין הורה לחסל את שר החוץ של בלארוס
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

שר החוץ של בלארוס ולדימיר מאקיי הורעל בפעולה של הקרמלין בהוראת פוטין, כך נטען בדיווחים יוצאי דופן. הדיפלומט הוותיק והמרגל לשעבר מת בסוף השבוע בפתאומיות על רקע טענות שהיה בקשר חשאי עם המערב בנוגע למלחמה באוקראינה ופעל למנוע שילוב בלארוס לצד רוסיה.

מאקיי, בן 64, נראה בריא על מטוס מטען צבאי בלארוס בשבוע שעבר זמן קצר לפני מותו. לא ידוע שהוא סבל ממחלה כרונית כלשהי. בכמה דיווחים נטען שהוא עבר התקף לב וכי "מותו טלטל את הנשיא אלכסנדר לוקשנקו , שחושש כעת לביטחונו". ה'דיילי מייל' מדווח, כי העריץ לוקשנקו החליף את הטבחים והעובדים בסביבתו הקרובה, מחשש להתנקשות על ידי מוסקבה.

אויבו של פוטין הגולה ואיש העסקים ליאוניד נבזלין טען כי מייקי "מת כתוצאה מהרעלה שפותחה במעבדה מיוחדת של השרות החשאי ה-FSB". הוא ציטט מקורות מקורבים לשירותים המיוחדים הרוסיים, וטען כי "התמונה הקלינית במקרים כאלה מתאימה למוות משבץ או אי ספיקת לב".

מאקיי היה אמור להשתתף השבוע בפגישה של הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה (OSCE) בפולין כדי לפגוש פוליטיקאים ופקידים מערביים מרכזיים, אירוע ממנו נדחה שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

נבזלין טען כי תיאוריית ההרעלה נתמכת בעובדה שלשר החוץ בן ה-64 לא היו בעיות בריאותיות, והוא ניהל אורח חיים פעיל ותכנן תוכניות. "כשפתאום הוא לקה במחלת לב, הוא לא הלך לרופאים מכיוון שלא חווה בעיות כאלה בעבר ולא ייחס שום חשיבות לכאב", אמר נבזלין. הוא ציטט חוקר רעל רוסי, שאמר: "קל מאוד להרעיל אדם כך שכולם יחשבו שהוא מת מסיבות טבעיות, די לשבש את איזון האנזימים בגופו - החומרים שמבטיחים את כל התהליכים ללא יוצא מן הכלל, מרפרוף ריסים ועד נשימה".

מלחמת אוקראינה רוסיה בלארוס ולדימיר פוטין אלכסנדר לוקשנקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד