כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"הוא פרו-ישראלי"

משבר בין שליח האו"ם למזרח התיכון לפלסטינים

אחרי שתור וונסלנד, שליח האו"ם למזרח התיכון תקף את יו"ר הראשות הפלסטינית אבו מאזן על הזנחת העם שלו, הורה הראיס לאנשיו לנתק כל מגע עם השליח. גורמים פלסטינים תקפו את וונסלנד: "הוא פרו-ישראלי, מציג את הפלשתינים כמי שנוהגים באלימות, ואת הישראלים כמי שרק מגיבים"

משבר בין שליח האו"ם למזרח התיכון לפלסטינים
אבו מאזן צילום: פלאש 90

בשבועות האחרונים נרשם עימות נוסף בין ההנהגה הפלסטינית שבראשה עומד אבו מאזן, לבין שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלנד, כך לפי "ישראל היום". העימות הנוכחי הגיע לשיאו בהתבטאות חריפה של וונסלנד נגד אבו מאזן, שהובילה לניתוק הקשרים הפלסטינים איתו.

וונסלנד, המכהן מזה שנתיים כשליח האו"ם במזרח התיכון, מלווה את יחסי ישראל עם הפלסטינים מזה שנים והיה עוזרו של טריה לארסן, אחד מאדריכלי הסכמי אוסלו. לפני כחודש ערך וונסלנד ביקור בג'נין בלי לבקש רשות מהפלסטינים, מה שעורר את זעמו של אבו מאזן.

לפי גורמים פלסטינים, בביקור אף נועד וונסלנד עם מקורביו של מוחמד דחלאן, יריבו הפוליטי של אבו מאזן. "הוא נסע לשם, קיים פגישות על דעת עצמו בלי לתת לרשות את האפשרות להיערך מראש", תקפו את השליח מקורביו של הראיס.

בתגובה לשאלה למה לא התייעץ עם אנשי אבו מאזן בטרם ערך את הביקור בג'נין, השיב השליח כי הוא ניסה "ליצור קשר כמה פעמים, אך הראיס והפמליה שלו נסעו (לקזחסטן). אין להם זמן לעם שלהם".

דברים אלו שהגיעו לאוזניו של אבו מאזן עוררו זעם ברמאללה. הראיס הודיע לכל אנשי השלטון הפלסטיני כי עליהם לנתק קשר עם וונסלנד ולהתעלם ממנו לחלוטין. גורם פלסטיני הוסיף כי: "המתח עלה אחרי סבב הלחימה האחרון בעזה כשהוא נטה לטובת ישראל בהצהרות שלו באו"ם והאשים את חמאס וג'יהאד בשיגור רקטות ממקומות אזרחיים. נכון שיש פילוג בין עזה לרמאללה, אבל בסוף הרשות רואה את עצמה כמטרייה של כל השטחים הפלשתיניים. לא מרוצים ממנו בגלל הדו"חות הפרו-ישראליים שהוא מגיש לאו"ם. הוא מציג את הפלשתינים כמי שנוהגים באלימות, ואת הישראלים כמי שרק מגיבים".

אבו מאזן או"ם הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד