כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"התפתחות מסוכנת"

פקידי אונר"א הכריזו על סכסוך עבודה, ועשויים לגרום לכאוס ביו"ש

פקידי אונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים, דורשים העלאה בשכר ומאיימים בשביתה, במסגרתה יושבתו אף כל מוסדות הארגון ביו"ש. דובר אונר"א בעזה: "התפתחות מסוכנת שמי שישלם עליה את המחיר הם הפליטים הפלשתינים בגדה וביתר האזורים"

פקידי אונר"א הכריזו על סכסוך עבודה, ועשויים לגרום לכאוס ביו"ש
פלסטינים, ארכיון צילום: פלאש 90

כאוס באונר"א: פקידי הארגון הודיעו על שורת צעדים שיינקטו על רקע המחלוקות עם הארגון על תנאי ההעסקה והעלאה בשכר, וביניהם מניעה של ביקורי מנהיגי מדינות שתרמו לאונר"א במוסדות הארגון ביהודה ושומרון.

אונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים, הוקמה בידי האו"ם לפני 73 שנים במטרה לטפל בפליטים הפלסטינים שגורשו מבתיהם במלחמת העצמאות. הסוכנות פעילה ביו"ש, רצועת עזה, מזרח ירושלים, ירדן, סוריה ולבנון, ועוררה לא פעם זעם על נטייתה האנטי ישראלית.

בחודשים האחרונים דרשו פקידי הסוכנות לקבל העלאה בשכרם, אך באונר"א הגיבו לכך בסירוב, בשל מחסור תקציבי שיאפשר העלאה ושיפור בתנאי שכרם של 30 אלף עובדי הארגון. בשל כך, הודיעו העובדים על שביתה כללית ביו"ש מעוד שבועיים, בהנחה שבקשותיהם לא ימולאו עד אז. השלכות השבתה כזו עלולות להיות דרמטיות. במסגרתה יושבתו מוסדות הסיוע ההומניטרי, בתי הספר, הרפואה והתברואה של אונר"א ביו"ש. ככלל, אם ההשבתה אכן תצא לפועל המצוקה הכלכלית של תושבי יו"ש הפלסטינים תחמיר, ושירותים בסיסיים שמספקת אונר"א לפלסטינים יפסיקו.

עדנאן אבו חסנה, דובר אונ"רא בעזה, תקף את התאחדות העובדים של אונר"א ואמר: "זה דבר חסר תקדים למנוע ממשלחות של המדינות התורמות לבקר במוסדות הארגון, זו התפתחות מסוכנת שמי שישלם עליה את המחיר הם הפליטים הפלשתינים בגדה וביתר האזורים. אי אפשר אפילו לחשוב על זה שרוצים למנוע ביקורים דווקא מהגורמים שמהם בסוף מגיע הכסף למשכורות ולשירותים".

אונר"א משבר שביתה שביתה כללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד