כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בביטאון הרשמי

באגודת ישראל מאיימים: ללא חוק טל – נפוצץ את שיחות המו"מ הקואליציוני

כשבועיים לאחר חשיפת 'בחדרי' על דרישת האדמו"רים, כותרת חריפה הבוקר בביטאון הרשמי של אגודת ישראל, ובה מאיימת המפלגה לפוצץ את המשא ומתן הקואליציוני אם הליכוד לא יגיע עימם להסכמות על קידום חוק שיפתור את בעיית חוק הגיוס. בעיתון אף דווח כי יו"ר הציונות הדתית הצטרף לעמדה זו. כל הפרטים

באגודת ישראל מאיימים: ללא חוק טל – נפוצץ את שיחות המו"מ הקואליציוני
חרדי קורא לוח מודעות. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאחר סאגה של שמועות ותדרוכים מאחורי הקלעים, יוצא הבוקר (שלישי) ביטאון אגודת ישראל באופן רשמי עם הכרזת האדמו"רים שנחשפה ב'בחדרי חרדים' לפני מס' שבועות, לפיה אגודת ישראל דורשת לחוקק את חוק הגיוס המקורי: הסדר 'תורתו אומנותו' שחוקק בעבר תחת השם 'חוק טל'.

בכותרת הראשית של עיתון 'המודיע' נכתב כי "הנציגות החרדית בכנסת עומדת על הבטחת הנושאים הערכיים כתנאי המשך התקדמות המשא ומתן". בכותרת המשנה נכתב: "במרכז הנושאים: הקרב על חוק הגיוס: בליכוד מנסים להתכנס לחוק עם יעדי גיוס בסגנון 'מתווה אטיאס' שהיה לפני שלוש שנים, ב-2019".

עוד מוסיף עיתון 'המודיע' בכותרת המשנה כי "באגודת ישראל וגם בש"ס מתעקשים על חזרה ל'חוק טל'. העיתון אף חושף כי "גם יו"ר הציונות הדתית הודיע כי יצטרף לעמדה זו, ומסתמן שגם יתר המפלגות הדתיות".

בתוך הכתבה צוין כי "הנציגות החרדית בכנסת העבירה השבוע מסרים חריפים לליכוד: אם לא נראה שינוי ביחס שלכם בעניין הנושאים הערכיים – נפוצץ את שיחות המו"מ, כולל את ההצעות למינוים מטעם הליכוד, שאינן בראש סדר העדיפויות במו"מ. במרכז הנושאים: הקרב על חוק הגיוס. בליכוד מנסים להתכנס לחוק עם יעדי גיוס בסגנון 'מתווה אטיאס' שהיה לפני שלוש שנים, ב-2019. באגודת ישראל וגם בש"ס מתעקשים על חזרה ל'חוק טל'.

"בשיחה שהתקיימה אמש בין יו"ר יהדות התורה ויו"ר הציונות הדתית סוכם כי גם מפלגתו תצטרף לעמדה זו וכנראה גם יתר המפלגות הדתיות יעשו כן".

מדובר כאמור בעליית מדרגה במאבק האדמו"רים - חברי המועצת של אגו"י בנושא הגיוס, כאשר הדרישה היא להעביר בכנסת חוק גיוס שיכיר בהסדר 'תורתו אומנותו' שהיה נהוג מאז קום המדינה עד לפסילתו בבג"ץ. ההסדר מכיל בתוכו הכרה בלימוד התורה כערך עליון הפוטר מגיוס, ללא יעדים ומכסות גיוס.

דרישת האדמו"רים מתבססת על ההסכמה שהתבססה בקרב הפוליטיקאים כי יש צורך בפסקת התגברות שתגן על מגוון חוקים שצפויים להיפסל בבג"ץ - ביניהם הכשרתו של יו"ר ש"ס לשמש כשר כמו גם שורת חוקים אחרים. ולדברי גדולי האדמו"רים – חובה כעת לטפל אחת ולתמיד בחוק הגיוס ולהעביר חוק גיוס שייתן פתרון אמיתי לציבור החרדי.

כזכור, לפני כשבועיים דיווחנו כי האדמו"רים מתעקשים לחזור ל"חוק טל", ולא לנסח חוק חדש, מכיוון שלטענתם החוק, הוא החוק הטוב ביותר שהיה לציבור החרדי עד היום, ומכיוון שהמפלגות החרדיות מהוות נדבך משמעותי בקואליציה העתידית, אין כל סיבה שלא לדפוק על השולחן ולהסדיר אחת ולתמיד את מעמדם של בני הישיבות בתוך פסקת ההתגברות.

לטענת גורמים בחצרות האדמו"רים, הסיבה שהאדמו"רים מעוניינים דווקא ב"חוק טל", הוא משום שבחוק הנ"ל יש הכרה חד-משמעית בערך לימוד התורה שפוטר מגיוס את בני הישיבות ואין בו יעדי גיוס, מה שיהיה בכל "חוק שוויוני" שיהיה אמור לקבל את חותמת הבג"ץ.

ל'בחדרי חרדים' אף נודע, כי בקרב האדמו"רים ישנה ביקורת לא מעטה כלפי 'דגל התורה', שלטענתם, ישנה תחושה כי מנסים שם למסמס את החוק ומוכנים להיכנס עם נתניהו לממשלה מבלי שינתן פתרון ראוי לנושא החשוב.

"דגל", כך טען אז עסקן בכיר ל'בחדרי חרדים', "מעוניינים בשקט תעשייתי, אותם לא מעניין חוק הגיוס, כי החוק שהציגו שרי הביטחון הקודמים בנושא, הוא טוב מבחינתם, לא אכפת להם הנושא של היעדים וגם לא אכפת להם הנושא הזה שכל בחור ישיבה נחשב עבריין עד שהוא מגיש דיחוי ומעמדו מוסדר זמנית.

"האדמו"רים ילכו הפעם בכל הכוח וידרשו שיחזירו את חוק טל לקדמותו – יהיה מה שיהיה. אני חושב שפה 'דגל' מפספסים והם סוגרים לעצמם ג'ובים, כאשר יש סכנה אמיתית ש'אגודה' לא תיכנס לממשלה ואף תפעל להפיל אותה. אם הם לא יתעוררו בימים הקרובים, האדמו"ר מגור יפיל את האפשרות של כניסה לממשלה וגם 'דגל' לא תוכל להיכנס", הוסיף אז הגורם.

אגודת ישראל חוק הגיוס עיתון המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד