ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ויכוח בתל אביב: האם הכח הדתי התחזק?

הכח הדתי במועצת העיר תל-אביב לא גדל • אז מדוע בטוחים ראשי הרשימה הדתית המאוחדת 'שגב' שהם הגיעו להישג מרשים?

בנימין בביוף. צילום: ארכיון
בנימין בביוף. צילום: ארכיון

האם ההישג אותו הביאה מפלגת "שגב", המפלגה המאוחדת בתל-אביב נחשב להישג והוכיח כי האחדות משתלמת?

לכאורה מדובר בשמירת כוח קיים, שכן בבחירות הקודמות רצה ש"ס בנפרד כשהיא זוכה ל-2 מנדטים, ויהדות התורה - בריצה עצמאית - במנדט אחד נוסף. התוצאה הפעם, 3 מנדטים, שומרת על כוחה של המפלגה.

המעניין הוא כי קודקודי המפלגה שבים וטוענים כי מדובר בהישג מרשים, לא רק בשמירת הכוח.

על סמך מה? - שאלנו. אחרי הכול צריך לזכור שהפעם הצטרפו אל המפלגה המאוחדת גם מפלגת הבית היהודי וגם חסידות חב"ד, אמנם לא קולות רבים, ובכל זאת אחדות מרשימה שהייתה אמורה לחזק את כוחה של היהדות החרדית בתל-אביב.

אלא שמאחורי הקלעים פעלה בעוז תנועה מתחרה, תנועתו של בנימין בביוף, שפנה אל התושבים הבוכרים ונגס מקולותיהם. נסיונה של ש"ס להעמיד בראש הרשימה את נתן אלנתן, יהודי ש"סי בוכרי, היה רעיון מבריק, ובכל זאת הוא לא הצליח למנוע את ההצבעה גם לתנועה המתחרה, שלא עברה את אחוז החסימה אך זרקה קולות יקרים לפח.

"כנגד כל הסיכויים, ולמרות הרשימה התחרה שנגסה בפלח המצביעים שלה, שמרה הרשימה הדתית המאוחדת בתל אביב 'שגב' על כוחה", אומר גורם בכיר בתנועה.

"מערכת הבחירות בתל אביב, אולי לא תפסה את כל הכותרות בתקשורת החרדית בצלן של קרבות הדמים באלעד וירושלים, אבל הייתה ללא ספק בעלת משמעות עבור תושביה הדתיים והמסורתיים של העיר. על פלח המצביעים של רשימת 'שגב' התמודדו גם רשימתו של בני בביוף פעיל לשעבר בש"ס, ומפלגת דרום העיר, ולמרות זאת הצליחה הסיעה לשמור על כוחה כשההערכה הזהירה בשלב זה כי אולי אף תגדיל אותה במנדט נוסף לאחר מניין קולות החיילים", הוא מסביר.

לדברי יו"ר הרשימה נתן אלנתן, "ההישג הוא תוצאה של הריצה המשותפת שאפשרה הפניית האנרגיות כלפי חוץ".
תל אביב בחירות ש''ס בנימין בביוף בוכרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד