כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הנסיבות נבדקות

לאחר שימוש בתרופה: ישראלים אושפזו עם זיהום חמור בעיניים

בעקבות כמה ישראלים שאושפזו בבתי חולים עם זיהום חמור בעיניים לאחר שצרכו את התרופה Eylea, במשרד הבריאות הורו על הפסקת השימוש בה עד לסיום הבדיקה | מנהלת מערך עיניים בקפלן: "התקלה יכולה להיות או בייצור או בזמן ההזרקה - אך מדובר על סבירות די נמוכה שאירוע כזה של זיהום יקרה"

לאחר שימוש בתרופה: ישראלים אושפזו עם זיהום חמור בעיניים
אילוסטרציה צילום: pixabay

בתי חולים במרכז הארץ דיווחו למשרד הבריאות על ישראלים שאושפזו עם זיהום חמור בעיניים וחשש לפגיעה קשה בראייה לאחר שימוש בתרופה שמיועדת לעיניים.

מדובר בתרופה eylea שמיועדת למטופלים שסובלים מבעיות ראייה ועיניים. כרגע נבדק האם יש קשר בין הזיהום לבין אותה תרופה ובינתיים משרד הבריאות הורה על הפסקת השימוש בה עד לסיום הבירור.

לפי הדיווח ב-ynet, במערכת הבריאות טוענים כי בכל אחד משלבי הייצור של התרופה והשימוש בה תיתכן בעיה שעשויה לגרום לזיהום. "מדובר בתרופה שמזריקים לאנשים שיש להם ניוון של מרכז הראייה או בצקת במרכז הראייה ממחלות שונות כמו סוכרת או חסימות של כלי דם", מסבירה פרופ' חנה לייבה, מנהלת מערך העיניים במרכז הרפואי קפלן.

עוד היא אומרת כי "היא מונעת שגשוג של כלי דם חדשים שאינם תקינים ועלולים לגרום לדימום וירידה בראייה ובכך משמרת את הראייה. מדובר על אחת מקבוצת תרופות שקיימת היום בשוק ונחשבת לטובה מאוד. הבעיה היא שהחומר מגיע בבקבוקונים סטריליים ואנחנו אמורים לשאוב אותם אל המזרק ועם המזרק להזריק אותו לעין בצורה סטרילית. ייתכן שהייתה תקלה בייצור".

לדבריה, "תקלה אחרת יכולה להיות בזמן השאיבה והתקלה השלישית יכולה להיות בזמן ההזרקה, שהעין הייתה לא מספיק נקייה. מדובר על סבירות די נמוכה שאירוע כזה של זיהום יקרה, וזאת למרות שאנחנו מזריקים מאות בשבוע אם לא אלפים, וכך גם בבתי חולים אחרים".

התרופה Eylea מיוצרת על ידי חברת באייר, "אפליברספט" בשמה הרפואי, שניתנת בזריקה ומיועדת לטיפול בפגיעה בראייה הנגרמת ממחלות רשתית. התרופה כלולה בשירותי הבריאות הנוספים (שב"ן) של קופות החולים למספר התוויות ונמצאת בסל הבריאות עבור חולים הסובלים מ"בצקת מקולרית על רקע סוכרת". התרופה ניתנת בהזרקה תוך־עינית על ידי מומחים לרשתית, במינון של שני מיליגרם.

 

eylea בעיות עיניים זיהום חמור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד