כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כך עוקצים אתכם

שימו לב: הונאה מתוחכמת חדשה שמפילה קורבנות

בחודשים האחרונים התקבלו תלונות מצד אנשים המציעים למכירה מוצרים ברשת, שנפלו קורבן למעשי הונאה מצד עבריינים שגונבים את המוצרים באמצעות זיוף העברות בנקאיות

שימו לב: הונאה מתוחכמת חדשה שמפילה קורבנות
אילוסטרציה צילום: pexels

סוגרים עסקאות באתרי יד שנייה? היזהרו מניסיונות הונאה: בחודשים האחרונים התקבלו תלונות מצד אנשים המציעים למכירה מוצרים ברשת, שנפלו קורבן למעשי הונאה מצד עבריינים שגונבים את המוצרים באמצעות זיוף העברות בנקאיות.

כך מתבצעת ההונאה:

אדם המפרסם מוצר למכירה באתרי מכירת מוצרי יד שנייה מקבל פנייה מאדם שמתעניין במוצר, לאחר שהצדדים מסכמים על מחיר, הקונה שולח תמונה מזויפת של אישור ביצוע העברה בנקאית והעסקה מתבצעת. עם קבלת המוצר, הקונה נעלם ומנתק קשר עם המוכר, שמגלה כי הכסף לא הועבר אליו.

משטרת ישראל מדגישה: "אם החלטתם למכור מוצר, כדאי להשתמש בשירות תשלומים המאפשר לקבל את הכסף מיידית. אל תמסרו את המוצר כל עוד אתם לא רואים שהכסף נכנס לחשבון הבנק. בנוסף, אל תשכחו לערוך בדיקה מקדימה אודות הקונה, על ידי חיפוש פרטיו במנועי החיפוש או ברשתות החברתיות."

יש לציין כי במסגרת חקירת ניסיונות ההונאה ברשת, נעצרו במחוז הצפוני שני חשודים, לאחר שהצטברו נגדם עשרות תלונות כי ביצעו הונאות במתווה פעולה דומה.

נפלתם קורבן להונאה? שמרו כל מידע הקשור לחשוד, כגון, מספר טלפון, פרטי חשבון, אסמכתאות, צילומי מסך מהתכתבויות, הקלטות שיחות ועוד. לאחר מכן הגישו תלונה מקוונת דרך האתר או בתחנת המשטרה.

הונאה עוקץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד