כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כלכלה בטירוף

מי ייקרה את מוצריה ומי נחתכה ברווחים

היו רשתות שהבטיחו לספוג את עליות המחירים של תנובה ויוניליוור, אך בשקט העלו מחירים של כמה מוצרים | המכירות של יונילוור ותנובה נחתכות ומובילות להפסדים • לצידן, חברת דיפלומט מצהירה כי גם היא צפויה להעלות מחירים בשנה הבאה - 2023

מי ייקרה את מוצריה ומי נחתכה ברווחים
אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בשקט בשקט ישנן רשתות שנכנעו והעלו מחירים לדרישת החברות המשווקות להן מרבית מהסחורה שממלאת להן את המדפים. בדיקה שערכה מערכת התכנית 'צבע כסף' בכאן רשת ב' יחד עם אתר 'פרייסז', השוותה את מחירי המוצרים ברשתות השיווק השבוע, מול השבוע שלפני ההכרזה על העלאת המחירים של חברות 'תנובה' ו'יוניליוור' - מצביעה על עליות מחירים משמעותיות ברשתות שהסכימו להמשיך למכור את המוצרים.

לפי הבדיקה, ברשת 'יוחננוף' מחירי מוצרי החלב לא עלו. לעומת מוצרים שכן רשמו עליית מחירים הם מוצרי חברת 'סנפרוסט' חברת בת של 'תנובה', לצד מוצרים שרשמו עלייה של עשרות אחוזים בקטגוריית המרקים, מוצרי הרביולי וחטיפי החלבון.

ברשת 'רמי לוי' משקאות החלב התייקרו. משקאות האלטרנטיב, הגבינות הבולגריות, המרקים ורטבי אוליביה, וגם מוצרי 'סנפרוסט' רשמו עלייה של עשרות אחוזים.

מוצרי תנובה | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90.

ברשת 'ויקטורי' נרשמה עליית מחירים בכמעט כל מוצרי החלב הלא מפוקחים. משקאות החלב, משקאות האלטרנטיב, משקאות היוגורט, מוצרי היוגורט של תנובה, גבינות השמנת של נפוליאון, הגבינות הצהובות, הגבינות הקשות, וגם כאן, סנפרוסט רושמת עליות מחירים בעשרות אחוזים - אולי בגלל ביטול המבצעים שהעניקה עד כה. גם במוצרי הרביולי והמעדנות נרשמו העלאות מחירים.

רשת 'שופרסל' הינה אולי היחידה שעומדת בחוד החנית נגד העלאת המחירים ואחרי שבמשך חודשים ספורים אינה מכניסה את מוצרי 'אסם' לסניפיה, כבר בשבוע שעבר הודיעה ללקוחותיה כי יש צפי למחסור במוצרי 'תנובה', בשל התנגדותם להעלאת מחירים, והסירוב של החברה לשלוח אספקה. עד כה לא נרשם מחסור במוצרי 'תנובה', אלא רק דלילות. בינתיים נרשמה ירידה במכירות של מוצרי 'תנובה' בשיעור של 3 אחוזים בשבועות האחרונים והצפי שהאחוזים ילכו ויטפסו.

יוניליוור מפסידה עשרות מיליונים מחרם הצרכנים

חברת 'יוניליוור' שחולשת על עשרות מוצרים מוכרים בכל בית ממשיכה לספוג הפסדים של מיליוני שקלים לאחר שהרשתות ממשיכות בסירובן לקבל את העלאת המחירים, ועל פי נתוני 'סטורנקסט', חלה עד כה ירידה של 35.5% במכירות החברה שמסתכמים במיליוני שקלים.

אילוסטרציה. צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90.

מגיש תכנית 'הצינור' ב'ערוץ 13' גיא לרר שמוביל מחאת צרכנים נגד החברות שמייקרות פרסם בשעות האחרונות נתוני אמת על המכירות של 'יוניליוור' שמהם עולה כי מאז שהחל מרד הקורנפלקס וסירוב הרשתות להעלאת המחירים - שיעור מכירת דגני הבוקר מסוג 'כריות' נחתכה בחצי, שיעור מכירת 'שמפו - פינוק' ירד ב-46%, זאת לצד מאות מוצרים נוספים שנשארים גם הם על המדפים כאות מחאה. מדובר בהפסד מוערך של 44 מיליון ש"ח בחודש.

בתוך כך, חברת דיפלומט שחולשת גם היא על מאות מוצרים מוכרים כבר הודיעה על העלאת מחירים, והביאה למחאת צרכנים שבסופה התקפלה, והודיעה על הקפאת העלאות המחירים; מפרסמת את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2022. בדוחות צוין כי למיטב ידיעת החברה, חלק מספקיה מתכוונים להמשיך בהעלאת המחירים בשנה הבאה ובשל כך החברה תאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה, שאם לא - תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות.

חברת תנובה יוניליוור יוקר המחיה העלאת מחירים דיפלומט רמי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד