כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"כיס האזרח הקטן ייפגע"

הקורונה שוב משתוללת בסין • איך תשפיע עלינו?

מנכ"לית חברת Y China, יעל עינב הסבירה כיצד מדיניות 'אפס הדבקה' בסין עלולה להשפיע על כלכלת העולם | לדבריה המהלך "פוגע גם בכיס של האזרח הקטן וגם בייצוא של סין" | "אנחנו היינו בסגר של חודשיים וחצי, וכבר רגילים לזה"

הקורונה שוב משתוללת בסין • איך תשפיע עלינו?
אילוסטרציה צילום: unsplash

נגיף הקורונה החל להרים את ראשו שוב, ולטלטל את הכלכלה הסינית. המדינה חזרה למדיניות הסגרים הנוקשה שמובילה לקשיים כלכליים בקרב הסינים, ועתידה בקרוב להשפיע על כל העולם. יעל עינב, מנכ"לית חברת Y China, שוחחה עם ענת דוידוב ברדיו 103FM והתייחסה באריכות לדברים.

בפתח הריאיון סיפרה עינב כי הם התרגלו למצב שהחריף בחודש האחרון. "אנחנו עושים לפעמים גם חמש בדיקות PCR בשבוע, זה לא מרגש אותנו. אנחנו תמיד יוצאים מהבית עם תיק ובו כמה דברים, למקרה שנתקע ויעבירו אותנו למקום אחר. גם הבית מצויד בהתאם. אל תשכחו שאנחנו בוגרי הסגר הגדול של שנחאי. אנחנו היינו בסגר של חודשיים וחצי, וכבר רגילים לזה", סיפרה עינב.

"יש מאות מיליוני סינים שהם תחת השפעת מדיניות 'אפס קורונה'"

על מצבה הכלכלי של המדינה אמרה עינב כי "למרות הסנקציות האמריקאיות, הזדקנות האוכלוסייה, ועוד הרבה מאוד דברים שסין עוברת, היא בכל זאת המשיכה עם הצמיחה הכלכלית היחסית מרשימה. מה שקורה פה בחודשים האחרונים הוא שאנחנו רואים פה פגיעה כלכלית מתמשכת. זה התחיל באמת ובתמים משנגחאי - שנתיים חיו טוב עם הקורונה, אבל בשנה האחרונה זה התחיל להידרדר ולפגוע בכלכלה בצורה ממשית. שיא השיאים היה בשנגחאי - הייתה פה פגיעה מוראלית, זה מקום שאחראי על התל"ג של סין, וזה מקום שאחראי על שרשראות האספקה העולמית שלא קיבלו חלקי חילוף. יש מאות מיליוני סינים שהם תחת השפעת מדיניות 'אפס קורונה'".

עוד הוסיפה: "רבע מהאוכלוסייה הושפעה מזה ומעמד הביניים נפגע ואיתם העסקים הקטנים. מפעלים נסגרו על יושביהם. הייתה לנו סיבה לחשוב שיהיו הקלות בגלל המצב הכלכלי, ויתחילו להעדיף את הכלכלי על פני שיקולים אחרים. היה נראה שזה הולך לכיוון הזה, אבל מה שקרה זה שהקורונה והאומיקרון יצאו מכלל שליטה בשבועות האחרונים. ערים שלמות סגורות, ועכשיו זה מתחיל להיות יותר מדי כי זה פוגע בכיס של האזרח הקטן ובייצוא של סין". 

תעשיית בדיקות ה־PCR מחזקת את סין

לדבריה, "כרגע הייצוא בפגיעה משמעותית, והכול תקוע. הספק העיקרי זה בדיקות ה־PCR שכן, זו תעשייה שלמה. יש פה הרבה מאוד אלמנטים כתוצאה מהסגרים האחרונים והמדיניות שיצאה מכלל שליטה כבר לא מוכנים לקבל את זה. רואים שהפגיעה פה יותר גדולה מהתועלת".

לסיום אמרה כי תהיה לזה השפעה על הכלכלה העולמית, והסבירה: "לא צריך ללכת רחוק, מספיק מחירי הנפט שיורדים - ברור שזה נובע מירידת הביקוש מסין. מחירי התבואות, שרשרות אספקה בכל התחומים מושפעות מזה. זה אומר שתהיה עליית מחירים בכל העולם".

 

קורונה כלכלת סין רדיו 103 FM סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד