כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
וכמה עלתה הנסיעה היחידה של נתניהו

דוח הכנסת: מי טס 11 פעמים לחו"ל בקדנציה האחרונה

מי שנחשבת לשיאנית הטיסות בקדנציה היוצאת כבר אינה חברת הכנסת אך יש לה הסבר לפחות לשתיים מהן. שלושה ח"כים המריאו לשישה ימים בניו יורק וזו העלות הגבוהה של המסע | עלות 5 הטיסות של יו"ר הכנסת והפמליה שלו | ומי שהפתיע זה דווקא נתניהו שיצא צנוע למדי

דוח הכנסת: מי טס 11 פעמים לחו"ל בקדנציה האחרונה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

דוח הכנסת ונתונים שנמסרו לבקשת התנועה לחופש המידע חושפים את היקף הטיסות של חברי הכנסת ה-24 בשנה ושבעה חודשים בלבד, כמו גם את חלק מהעלויות שהושתו עלינו האזרחים.

85 משלחות של חברי כנסת יצאו במהלך כהונת ממשלת בנט-לפיד, חלקן כוסו על חשבון הכנסת ואת חלקן שילמו ארגונים מהארץ והעולם למגוון יעדים בעולם. 

מטבע הדברים מי שעומד בראש הרשימה הוא יו"ר הכנסת מיקי לוי והמשלחות שנלוו אליו ללונדון, לפריז, לארצות הברית, לאתונה ולברלין, בסכום מצטבר של 292,655 דולרים, עלויות שכללו אבטחה, צלמים שהתלוו ליו"ר הכנסת, שירותי הסעה ובתי מלון. אחת הנסיעות היקרות היתה משלחת של ח"כ מיקי לוי לארה"ב בחודש מרץ האחרון יחד עם שני חברי כנסת נוספים עלתה לנו האזרחים כ-140 אלף דולר. חלק מהעלויות הגבוהות נבעו כתוצאה משביתת עובדי משרד החוץ שלא אפשרה קבלת שירותים מוזלים והנחה במס מקומי.

מיקי לוי | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

יצוין כי אותה נסיעה נקטעה וקוצרה בהחלטתו של יו"ר הכנסת לאור שרשרת הפיגועים באותם ימים בהם הפיגוע הרצחני בפאתי בני ברק. ויתכן כי בכך נמנעה עלות נוספת או שמא קיצור הביקור ייקר את טיסת חזור.

שלושה חברי כנסת לשישה ימים: מעל 100 אלף דולר

משלחת נוספת שכללה שלושה חברי כנסת לארצות הברית עלתה לנו מעל 100 אלף דולרים. מדובר בחברי הכנסת אופיר אקוניס מ'הליכוד', גלעד קריב מ'העבודה' וענבר בזק מ'יש עתיד' שנסעו כדי להשתתף במצעד הזדהות עם ישראל בניו יורק. השלושה שהו בניו יורק משך שישה ימים כאשר אליהם הצטרפו שישה עובדי כנסת והעלות הכוללת הסתכמה ב-108,021 דולר + 7,339 דולר עלויות אבטחתם. מפירוט העלויות עולה שכרטיסי הטיסה לבדם הסתכמו ב-44,833 דולר, אש"ל 6,360 דולר, מלון 31,578 דולר, היסעים 11,500 דולר, צלם 2,900 דולר ועוד הוצאות נוספות.

ח"כ אופיר אקוניס. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

שיאנית הטיסות בכנסת ה-24 זו חברת הכנסת לשעבר ממפלגת 'העבודה' אמילי מואטי שהמריאה במהלך הקדנציה הקצרה שלה 11 פעמים לחו"ל, שש מהטיסות היו על חשבון ארגונים מממנים ובחמש פעמים אחרות הצטרפה למשלחות של הכנסת לביקור בפרלמנט הצרפתי, השתתפות בכנס מועצת אירופה, השתתפות בכנס חסידי אומות עולם בצרפת וביקור בפרלמנט האירי.

לפי הדיווח ב'גלובס', חברת הכנסת מואטי מסרה כי טיסה אחת דווחה לכנסת אך לא יצאה לפועל לבסוף, וטיסה נוספת למועצת אירופה בוצעה במימון אישי שלה. בנוסף נמסר מטעמה כי את החזרה מאירלנד מימנה בעצמה כי לא יכלה להישאר יממה נוספת.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו המריא פעם אחת בקדנציה למשך כשבוע לפגישות מדיניות בלונדון ולפי פירוט העלויות הנסיעה עלתה בסך הכל 13,519 דולרים בלבד.

טיסותיהם של ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד למשל ושאר השרים לא נכללו היות והן לא על חשבון הכנסת.

דוח כספים טיסות לחול טיסות בינלאומיות חברי כנסת משלחות מיקי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד