י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מלאכת ההרכבה

הקשיים מול יהדות התורה > בליכוד נערכים לבקש הארכה להקמת הממשלה

קרוב לשלושה שבועות מאז הוטל המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, והמחלוקות סביב חלוקת השלל הקואליציוני בעיצומן | בציונות הדתית אמנם מתקרבים לחתימה, אך כעת המוקש נמצא בזירת יהדות התורה, שם מתעמתים עם הליכוד סביב רשימת דרישות | כל הפרטים

הקשיים מול יהדות התורה > בליכוד נערכים לבקש הארכה להקמת הממשלה
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שחלף יותר ממחצית מהזמן הניתן להרכבת ממשלה, בליכוד נערכים לבקש מנשיא המדינה את ההארכה של ה-14 יום הנוספים כדי להרכיב את הממשלה הבאה.

17 ימים כבר חלפו מאז נשיא המדינה יצחק הרצוג הטיל על המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, עוד 11 יום נותרו עד למועד הראשון, ולפי החוק נתניהו יכול לבקשה הארכה של 14 ימים נוספים.

הערכה היא כי בליכוד יבקשו את הימים האלה כדי להשלים את מלאכת הרכבת הממשלה הסופית, כאשר נדרשת גם ימי חקיקה ארוכים כדי להתאים את הממשלה, בהם 'חוק דרעי' שיאפשר לו לכהן כשר, חוק עבור סמכויות איתמר בן גביר וחוק שימנע פיצול חברי כנסת מהליכוד.

בינתיים, המו״מ נמשך גם לאורך הלילה, במפלגת הציונות הדתית מתקרבים לחתימה על ההסכם הראשוני של נספח התפקידים, וכך גם בש״ס, ואילו ביהדות התורה עדיין מצויים במשבר חריף מול הליכוד בכל הנוגע לנושא התפקידים.

אתמול נועד חבר הכנסת אורי מקלב מספר פעמים עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ואיש המו״מ יריב לוין, ונראה כי נושא התפקיד שלו בדרך לפתרון בתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה ובמשרד התחבורה, כעת נדרשים למצוא תפקיד הולם גם לבאים בתור ברשימת יהדות התורה.

ביבי נתניהו משא ומתן קואליציוני הליכוד יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד