כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"עלולה לגרור גל אנטישמיות"

האזהרה של גורם רוסי המקורב לקרמלין לגורם ישראלי

גורם רוסי הזהיר את עמיתו הישראלי כי: "העובדה שרוסיה מפסידה, תגרום לחפש שעירים לעזאזל - המכנה המשותף של זלנסקי, שר החוץ של ארה"ב בלינקן וכו' שהם יהודים עלול לגרום לגל אנטישמיות כלפי יהודים וכלפי ישראל" 

האזהרה של גורם רוסי המקורב לקרמלין לגורם ישראלי
יהודים ברוסיה צילום: ארכיון

בפגישה שנערכה לפני כמה שבועות, הזהיר גורם רוסי בכיר את עמיתו הישראלי כי: "העובדה שרוסיה מפסידה, תגרום לחפש שעירים לעזאזל - המכנה המשותף של זלנסקי, שר החוץ של ארה"ב בלינקן וכו' שהם יהודים, עלול לגרום לגל אנטישמיות כלפי יהודים וכלפי ישראל", כך דווח עמיחי שטיין ב'כאן חדשות'.

בשיחה נאמר כי פוטין הוא זה שמונע מגל אנטישמיות לפרוץ. בעבר, פוטין התנגד להתבטאויות אנטישמיות ואף התנצל - כמו במקרה שבו אמר שר החוץ הרוסי לברוב כי "יהדות אינה שוללת את העובדה שאתה יכול להיות נאצי, וכי גם להיטלר היה דם יהודי".

למרות שכרגע אין גל אנטישמיות נרחב יש כרגע סימנים ראשוניים שאולי ייתכן גל שכזה: ביום חמישי שעבר, חשבון טלגרם של כוח וגנר, או כוח רוסי שהממשל מכחיש אליו קשר, כינה את ישראל "יישות ציונית" ו"פשיסטית" בדיווח על הפיגועים בירושלים.

ונקודה אחרונה: בשיחה בין הגורם הרוסי לעמיתו הישראלי נאמר כי אם ישראל תעביר נשק - "הכל ישתנה". נדגיש שבשלב זה בישראל מבהירים שאין להם שום כוונה להעביר נשק לאוקראינה, גם לא נשק הגנתי.

מלחמת אוקראינה רוסיה אנטישמיות ברוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד