ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

שלושה חרדים עצורים בפרשת 'אוצר לאומי'

הרשת סיפקה לחרדים אישורי נכות נפשית עבור ועדות רפואיות בביטוח לאומי ובצה"ל • וכמה הם גבו עבור האישורים המזויפים?

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90



היום (ד) הותר לפרסום: חוקרי ובלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, בשיתוף שלוחת ירושלים של היחידה הארצית לחקירות הונאה בביטוח הלאומי, עצרו בתחילת החודש שלושה חרדים, תושבי ירושלים, החשודים כי במהלך השנתיים האחרונות פעלו כרשת שהונתה את רשויות המדינה.

הרשת זייפה וסיפקה לצעירים ולבגירים חרדים אישורים המעידים על נכות נפשית בעבור ועדות רפואיות בביטוח הלאומי, לצורך קבלת ביטוח חודשי, וכן אישורים לצעירים חרדים המבקשים להתחמק משירות צבאי.

האישורים על הנכות הנפשית סופקו ממספר פסיכיאטרים.

השלושה נעצרו, מעצרם הוארך והמשטרה מתכוונת להמליץ להעמידם לדין.

הפרשה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל ביחידה המרכזית. בעקבות כך, הוקם צוות חקירה משותף ליחידה המרכזית, לביטוח הלאומי ולגורמים שונים בצה"ל.

צוות החקירה המיוחד החל בחקירה סמויה והתחקה אחר עקבותיהם של השלושה. בחקירה הסמויה עלה, כי השלושה הציעו (מפה לאוזן) לצעירים חרדים להשתחרר משירות צבאי על סעיף נפשי, לאחר שיקבלו אישור מפסיכיאטר המאשר כי הם סובלים מנכות נפשית.

תמורת כל אישור קיבלו ראשי הרשת כ-1,500 ₪. חברי הרשת היו מפנים את הצעירים לפסיכיאטרים, שהיו מעניקים להם אישורים פיקטיביים אותם היו מציגים בפני רשויות צה"ל.

בנוסף לאישור, קיבלו המשתמטים לכאורה, אישורים לזריקות הרגעה פסיכיאטריות אותן היו אמורים לקבל בהזרקה מהאחיות בקופות החולים. חברי הרשת היו מחליפים את התרופה הפסיכיאטרית באמפולת 12B, עמה היו ניגשים לאחיות בקופות החולים, ולאחר ההזרקה היו מציגים את האישור שניתן מהאחיות בפני שלטונות הצבא, וזאת על מנת להשתחרר מהשירות הצבאי.

אחד הודה, שניים מכחישים

חברי הרשת הציעו גם לחרדים בגירים מכל הארץ אישורים פיקטיביים מפסיכיאטרים, בגין נכות נפשית, תמורת תשלום חד פעמי אשר נע בין 1,500-50,000 ₪.

את האישור מהפסיכיאטרים היו הבגירים מציגים בפני ועדות הביטוח הלאומי ומקבלים אישור לקצבה חודשית הנעה בין 4,500-7,000 ₪. מחישוב שבוצע בביטוח הלאומי עולה, כי תשלומים חודשיים אלו היו מגיעים לעשרות מיליוני שקלים בשנים הקרובות.

הכסף אותו קיבלו ראשי הרשת החשודים הולבן על ידם בהשקעות בחברות קש. השלושה נעצרו כאמור בתחילת החודש. אחד מהחשודים הודה בחשדות המיוחסים לו, בעוד השניים האחרים שומרים על זכות השתיקה ומכחישים.

בחקירה עלה, כי למעלה משישים צעירים ובגירים פנו אל שלושת החשודים במטרה לקבל את האישורים וכמעט כולם מודים בחשדות המיוחסים להם. במהלך החקירה זומנו לחקירה שבעה פסיכיאטרים תושבי העיר. הם שוחררו בתנאים. כולם הכחישו את המיוחס להם.

מעבר לכך, עלה בחקירה כי חברי הרשת השתמשו בשמה של פסיכיאטרית אשר נפטרה זה מכבר לצורך קבלת אישורים פיקטיביים.

החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.
משטרה צה''ל ביטוח לאומי חקירה זיוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד