ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

תיקון מרזבים ללא הרס – איך להימנע מלהגיע למצב הזה

כאשר המרזב שלנו מתקלקל, הרבה פעמים נאלץ לקרוא לאיש מקצוע שיבצע את התיקונים כיוון שהנזקים ההיקפיים עלולים להיות כאלו שרק איש מקצוע יוכל לזהות. אך לא כל איש מקצוע יכול לבצע תיקון מרזבים ללא הרס כיוון שהעבודה במרזבים היא עבודה הדורשת מיומנת, וציוד ייעודי. כדי להבין לעומק מה זה בכלל אומר תיקון מרזבים ללא הרס, וחשוב יותר מכך איך אפשר להימנע מלהגיע לסיטואציה הזו, התיישבנו לשיחה עם איש מקצוע ששפך אור על הנושא בעבורנו ובעבורכם

תיקון מרזבים ללא הרס – איך להימנע מלהגיע למצב הזה
תיקון מרזבים צילום: FREEPIK

מה זה תיקון מרזבים ללא הרס?

"קיימים שני סוגים של מרזבים" מסביר לנו יוני קוזי, הלוא הוא יוני אינסטלטור – איש מקצוע עם ניסיון של עשרות שנים בתחום האינסטלציה ותיקון המרזבים ( למידע נוסף >>> ), "מרזב פנימי ומרזב חיצוני. המרזב החיצוני הוא מה שרואים מחוץ לבתים ובגלל שהוא חיצוני אז הגישה אליו קלה ולא מסובכת. אך מרזבים פנימיים הם אלו שקיימים בתוך קירות המבנה ולמעשה הם סמויים מהעין כך שבהרבה מקרים דרושה הבנה ספציפית איך לזהות בעיות ונזילות בצנרת הפנימית".

"מי שאין לו ניסיון בתיקון מרזבים, כנראה שיעשה חור בקיר כדי לחשוף את הצנרת. בצורה זו אפשר אומנם לזהות נזילות ודליפות, אך אי אפשר לזהות בעיות פנימיות בצנרת וכמובן שהנזק שבחפירת הצנרת הוא גם דבר שאי אפשר להתעלם ממנו. לעומת זאת איש מקצוע מנוסה מסוגל לבצע תיקון מרזבים ללא הרס כי הוא יודע איך לגשת לבעיה מראש, וכמובן שיש לו גם את הציוד הייעודי לטיפול בבעיות מסוג זה... בשביל לבצע תיקון מרזבים פנימיים אנחנו צריכים קודם כול להשתמש בחיישנים מיוחדים שמוצאים נזילות ורטיבות בקיר, אחרי שאבחנו כי אכן ישנה בעיה אפשר לגשת לפיר העליון של המרזב ולהשחיל פנימה מצלמה ייעודית שבאמצעותה אנו בוחנים את פנים הצנרת ואפילו יכולים לבצע איתה תיקונים ספציפיים".

איך אפשר להימנע מלהגיע למצב של תיקון מרזבים?

"בעלי בתים פרטיים לא תמיד נותנים למרזבים את הכבוד הראוי להם ובהרבה מקרים הזנחה של המרזבים יכולה להוביל לבעיות חמורות יותר. תפקידו של המרזב הוא לאגור את מי הגשמים ולנקז אותם למקום הרצוי, בדרך כלל אל צנרת הביוב, כשהמרזב לא יכול למלא את תפקידו מסיבות כלשהן המים עלולים לחלחל אל פנים הבית והנזק שייגרם יהיה גרוע בהרבה. זו הסיבה שחשוב תמיד להקפיד על תחזוקה של המרזבים באופן שוטף ולוודא ששום דבר לא מפריע למרזב למלא את תפקידו".

"לא רק בבתים פרטיים ישנם מרזבים, גם בבניינים. אך בניגוד לבית הפרטי שם את התחזוקה אפשר לבצע באופן עצמאי, בבניינים חובה להזמין איש מקצוע שיבצע את עבודות התחזוקה בשגרה. בעיקר כי מדובר על עבודה בגובה, אך גם כיוון שהתחזוקה של מרזבים כאלו שונה לחלוטין משל מרזבים קלאסיים יותר שיש בבתים פרטיים."

ביקשנו מיוני כמה טיפים שאפשר לבצע כדי לשמור על המרזב ואלו הם תשובותיו:

  • בתים פרטיים – בבתים פרטיים חשוב לבצע תחזוקה בעיקר לפני החורף. התחזוקה כוללת ניקוי פיזי של עלים ודברים אחרים שהצטברו במרזבים, וגם בדיקה כי המרזב יושב במקומו וכי הוא תקין לכל אורכו. את הבדיקה הסופית אפשר לבצע בקלות פשוט על ידי התזת מים אל המרזב ולבחון אם יש נזילה לאורכו או שהמים מתנקזים לייעודם.
  • מכסה רשת – בכניסה של המרזב, ושל פתח הניקוז, חשוב להציב מכסה רשת אשר מטרתו תהיה לתפוס עצמים ולמנוע מהם מלהיכנס אל תוך המרזב.
  • בדיקת הצנרת – באמצעות שימוש בקפיץ שחרור או בכבל ייעודי אחר, אפשר לוודא כי פנים הצנרת והמרזב אכן פתוחים. על ידי הכנסה של הקפיץ פנימה אפשר לחוש בעצמים ואם אכן ישנם, אפשר גם לשחרר אותם לפני שהם יוצרים בעיה.
  • איש מקצוע – תמיד מומלץ להסתייע באיש מקצוע לשם בדיקה מקיפה של המרזבים. איש מקצוע יכול לטפל ולסייע לא רק בפתיחת סתימות וטיפול בנזילות, אלא גם בתחזוקה השוטפת וטיפול בחלודה או חלקים שלא הותקנו כראוי.

אנחנו מקווים כי הטיפים האלו יסייעו לכך שלא תזדקקו לתיקון מרזבים ומודים ליוני קוזי על השיחה המעניינת. תוכלו למצוא עוד טיפים מאנשי המקצוע המובילים בתחומם במתחם העסקים שלנו.

מרזבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד