כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מזה עשרות שנים

שיעורי התמותה בארה"ב מירי הגיעו לשיא

שיעור המוות בארה"ב בשנה שעברה הגיע לשיא הגבוה ביותר מזה כמעט שלושה עשורים, והשיעור בקרב נשים גדל מהר יותר מזה של גברים, כך על פי מחקר חדש שפורסם. "נשים יכולות ללכת לאיבוד בדיון כי כל כך הרבה מההרוגים הם גברים"

שיעורי התמותה בארה"ב מירי הגיעו לשיא
משטרת ניו יורק צילום: unsplash

שיעור המוות בארה"ב בשנה שעברה הגיע לשיא הגבוה ביותר מזה כמעט שלושה עשורים. מעשי טבח רבים מתבצעים בארה"ב מדי יום והשיעור בקרב נשים גדל מהר יותר מזה של גברים, כך על פי מחקר שפורסם היום (רביעי). העלייה בקרב נשים היא דרמטית ביותר, בעיקר ממוצא אפרו אמריקאי. "נשים יכולות ללכת לאיבוד בדיון כי כל כך הרבה מההרוגים הם גברים", אמר אחד החוקרים, ד"ר אריק פלגלר מבית הספר לרפואה בהרווארד.

המחקר הוא אחד הניתוחים המקיפים ביותר של מקרי מוות מירי ארה"ב מזה שנים, אמר דייוויד המנווי, מנהל המרכז לחקר פציעות באוניברסיטת הרווארד. באוקטובר, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן פרסם נתונים על מקרי מוות מכלי נשק בארה"ב בשנה שעברה, יותר מ-47,000, הכי הרבה מזה 40 שנה לפחות.

אוכלוסיית ארה"ב הולכת וגדלה, אך חוקרים טוענים ששיעור מקרי המוות מירי נשק הלך והחמיר. שיעורי הרצח הקשורים לנשק בארה"ב עלו שניהם ב-8% בשנה שעברה, כל אחד מהם הגיע לרמות שלא נראו מאז תחילת שנות ה-90. במחקר נבחנו מגמות של מקרי מוות בכלי ירייה מאז 1990. הם גילו כי מקרי המוות מירי החלו לעלות בהתמדה ב-2005, אך העלייה הואצה לאחרונה, עם זינוק של 20% מ-2019 ל-2021.

מדוע עלו מקרי המוות מירי נשק בצורה כה דרמטית במהלך מגפת הקורונה? זו "שאלה פשוטה עם תשובה מסובכת שאף אחד לא באמת יודע את התשובה עליה", אמר פלגלר, רופא לרפואת חירום בבית החולים לילדים בבוסטון. החוקרים ספרו יותר מ-1.1 מיליון מקרי מוות מירי במהלך 32 השנים הללו, בערך כמו מספר מקרי המוות האמריקאים שיוחסו לקורונה בשלוש השנים האחרונות.

משטרת ניו יורק ארה''ב אירוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד