כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הלילה בחצות

מחירי הדלק מזנקים, אך הנהגים בכל זאת ירוויחו

לאחר ההכרזה על הסבסוד, הלילה בחצות מחיר הדלק יתייקר במתינות, והמחיר החדש לליטר בנזין 95 אוקטן לא יעלה על 6.85 שקלים בשירות עצמי, תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר

מחירי הדלק מזנקים, אך הנהגים בכל זאת ירוויחו
תדלוק רכב צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יתייקר אבל פחות: שר האוצר, אביגדור ליברמן, חתם היום (רביעי) על צו המפחית את שיעור מס הבלו ומס הקניה על בנזין באופן שמביא להוזלת מחירו של ליטר בנזין בתחנת הדלק ב-33 אגורות. הצו יעמוד בתוקף עד ליום ה-31 בדצמבר. 

לאחר ההכרזה על צו ההפחתה, הלילה בחצות מחיר הדלק יתייקר במתינות, והמחיר החדש לליטר בנזין 95 אוקטן לא יעלה על 6.85 שקלים בשירות עצמי, תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר. 

כפי שדווח, מאז חודש אפריל נהוגה הפחתה במס הבלו ומס הקניה על סולר ובנזין, שמטרתה למתן את התייקרות הדלקים. מאז שנחתם לראשונה, תוקן הצו המורה על ההפחתה בשיעור המס על הבנזין מספר פעמים, כך שבמהלך חודש נובמבר 2022 הייתה נהוגה הפחתה שהביאה להוזלת הבנזין בסכום של שקל לליטר. 

מאחר שתוקפה של הפחתה זו פג בסוף חודש נובמבר, ועל מנת למנוע את התייקרות הדלק בשיעור חד, נקבע כעת כי ההפחתה בשיעור המס לא תבוטל אלא תצומצם לסכום שיביא להוזלת הבנזין ב-33 אגורות במהלך חודש דצמבר.

הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהפחתת מס הקנייה והבלו במהלך חודש דצמבר צפוי לעמוד על 100 מיליון ₪.

 

אביגדור ליברמן דלק משרד האוצר נהגים נהיגה תחבורה רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד