י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לראשונה מאז הבחירות

נתניהו בריאיון בארה"ב: "ישראל לא תישלט על ידי חוקי התלמוד"

במהלך ריאיון שנערך עמו בארה"ב, רה"מ המיועד נתניהו התייחס לראשונה לאורחיו האנטישמיים של טראמפ, ואמר כי: "הוא לא היה צריך לעשות את זה" | על החשש הבין-לאומי מהממשלה שהוא מקים בשותפות עם בן גביר וסמוטריץ' הרגיע ואמר כי "ישראל לא תישלט על ידי חוקי התלמוד"

נתניהו בריאיון בארה"ב: "ישראל לא תישלט על ידי חוקי התלמוד"
נתניהו נכנס לרכבו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התראיין לפודקאסט האמריקני של העיתונאית בארי וויס, וסיפק מספר כותרות מעניינות על ענייני השעה. מדובר בריאיון הראשון של נתניהו לאחר נצחונו בבחירות, במסגרתו הוא ניסה להרגיע את החששות בקרב הממשל האמריקאי מכך שישראל הולכת לממשלה קיצונית בשיתוף איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'.

נתניהו התייחס בדבריו לארוחה של נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ עם הראפר קניה ווסט ומכחיש השואה ניק פואנטס: "ישר חשבתי שזה פשוט לא נכון ולא במקום. אני חושב שזה מה שהייתי אומר על ההחלטה של ​​הנשיא טראמפ לסעוד עם האדם הזה. אני חושב שזו טעות. הוא לא צריך היה לעשות את זה. טראמפ היה תומך אדיר של ישראל, ואני מעריך את מה שהוא עשה למענה... אבל אני מקווה שזה לא יחזור על עצמו".

בהתייחסו לממשלת בנט-לפיד היוצאת, אמר נתניהו כי: "זו לא הייתה ממשלת אחדות. זו הייתה ממשלת חוסר אחדות. למעשה, הם החרימו את רוב אזרחי ישראל היהודים מהממשלה. הם כרתו ברית, תאמינו או לא, עם האחים המוסלמים, שמוקצים בכל המזרח התיכון חוץ מטורקיה וקטאר, ומאמינים בפירוק המדינה היהודית. כדי להשיג כוח, הם נתנו את הכוח למפלגה שרוצה לראות את סופה של מדינת היהודים כפי שאנו מכירים אותה ושתומכת בטרוריסטים בגלוי. זה מדהים".

נתניהו מנה את מטרותיו החשובות ביותר עם היכנסו ללשכת ראש הממשלה, ואמר ש"הדבר הראשון הוא למנוע מאיראן להשמיד אותנו. השני הוא להרחיב את מעגל השלום מעבר למה שנוכל לדמיין. ערב הסעודית תהיה הישג אדיר, שיהיה איתם שלום, כי זה יסיים למעשה את הסכסוך הערבי-ישראלי. לא הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. זכרו, הפלסטינים הם אחוז עד שניים מהעולם הערבי, אבל הם הזנב שמכשכש בגוף הערבי".

נתניהו הבטיח שביקורו הראשון כראש ממשלה יהיה באיחוד האמירויות, כ"אות לרצינותי להרחבת השלום", והוסיף כי: "מאות אלפי ישראלים טסים מעל שמי סעודיה לאבו דאבי, לבחריין ולדובאי. ערבים וישראלים רוקדים שם ברחובות. יש, תאמינו או לא, בית קפה בשם ביבי בדובאי, שבו אני מתכוון לבקר".

נתניהו התייחס למחאת החיג'אב המתרחשת באיראן, ואמר: "עקבתי אחרי מה שקורה באיראן במשך עשרות שנים ומשהו חדש קורה כאן. העובדה שהנשים והגברים האיראנים האמיצים בצורה יוצאת דופן האלו מאתגרים את המשטר היא מדהימה לחלוטין. את צריכה להבין שהם הורגים אותם כל הזמן. ואנחנו מקבלים רק טפטוף של מידע. זה אומר לי שהמשטר הזה מאוד שביר. עכשיו, מה אנחנו יכולים לעשות בקשר לזה? תסלחי לי אם אשאיר את זה לשיחה שלי עם כמה מנהיגים, החל מהנשיא ביידן, ידידי מזה 40 שנה".

כשנשאל בנוגע לשר לביטחון לאומי המיועד, חבר הכנסת איתמר בן גביר, אמר נתניהו ש"כשירותו להיות חבר קואליציה ושר נקבעה על ידי בית המשפט העליון - הם נתנו לו אישור מלא".

בהתייחסו לאנטישמיות הגואה במשחקי המונדיאל האחרונים המתנהלים בקטר, אמר נתניהו: "התחושות המשתנות בעולם הערבי אינן התחושות האנטי-ישראליות והאנטישמיות החריפות שאתם רואים. אלה, למעשה, רגשות פרו-ישראליים. כשהנבחרת הסעודית ניצחה את ארגנטינה, התקשרתי לסניף הליכוד שלי בסעודיה. יש לי חבר, מוחמד סעוד, שתומך בגלוי בישראל, והוא מדבר איתי עברית. בירכתי אותו, ואת זה ראו מיליונים. אז זה שינוי".

כשנשאל על התחזיות הקודרות השונות שמציגים מתנגדיו, החוששים מעלייתו המחודשת לשלטון, אמר נתניהו: "לא פעם שמעתי את תחזיות האבדון האלה, אבל אף אחת מהן לא התממשה. שמרתי על האופי הדמוקרטי של ישראל. שמרתי על מסורות ישראל. ישראל לא תישלט על ידי דיני התלמוד... אנחנו הולכים להישאר מדינה של חוקים. אני שולט לפי העקרונות שאני מאמין בהם. עכשיו, המערכת הישראלית שונה מזו שבארצות הברית. אפילו בארצות הברית אפשר לומר שהמפלגה הדמוקרטית נשלטת על ידי השוליים הרדיקליים. אצלנו זה לא כך".

בנימין נתניהו מוחמד סעוד סעודיה ממשלת נתניהו ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד