ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

אור ירוק: "נהגים צעירים נוטים לביטחון מופרז בכבישים"

תוצאות חקירת התאונה בכפר ג'וליס מעלות: נהגים צעירים לא מודעים לסכנות הנהיגה. אור ירוק: "על המדינה לדאוג להדריך נהגים חדשים עם קבלת הרישיון וכן להעביר שיעורי חינוך לתעבורה בתיכונים"

אור ירוק: "נהגים צעירים נוטים לביטחון מופרז בכבישים"


עמותת אור ירוק ערכה חקירה מיוחדת לבדיקת תאונת הדרכים שהתרחשה בתאריך 10.8.13 בסביבות השעה 1:00 בלילה, בכביש המחבר כפר גולס עם כביש 70. את החקירה היסודית ערך תאבת סוויד, סגן מנהל יחידת המתנדבים הייעודית לחקירת תאונות דרכים ומתנדב עמותת אור ירוק, שאף גיבש הערכות מדאיגות בנוגע לסיבות התאונה.

בדו"ח ציין המתנדב, כי תאונת הדרכים הקטלנית ארעה כאשר רכב נסע מכפר ג'וליס לכיוון כביש 70. ככל הנראה, סטה הנהג שמאלה לנתיב הנגדי, פגע באבני השפה וכתוצאה עף הרכב מעל המדרכה, פגע בעמוד תאורה ולאחר שנחת פגע בעץ זית. בתאונה נהרגו שני צעירים בני 19 ונפצעו שני צעירים נוספים, אחד מהם באורח קשה.

מסקנתו של מחבר הדו"ח הינה חד משמעית: על נהגים צעירים ועל תלמידי תיכון, במיוחד במגזר הערבי, לעבור הדרכה מתאימה לשם העלאת המודעות לסכנות הקיימות בנהיגה. בנוסף מציין סוויד, כי יש להסביר לצעירים כיצד להתמודד עם הלחץ החברתי המופעל עליהם ולהסביר להם כיצד לתפעל את הרכב באופן בטוח. כמו כן ממליץ החוקר על מתן הדרכות להורים בנושאים הקשורים לנהיגת צעירים כמו עייפות ונהיגה בשעות הלילה.

עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים הם חסרי ניסיון ולמרות זאת, נוטים לביטחון מופרז בכבישים. על המדינה לדאוג להדריך נהגים חדשים מכלל המגזרים בארץ עם קבלת הרישיון וכן להעביר שיעורי חינוך לתעבורה בתיכונים בכדי להכין את הצעירים לקבלת הרשיון כראוי. יש להסביר להם את הסכנות שצופן להם הכביש ולסייע להם להתמודד איתן. רק כך, ניתן יהיה להפחית את מספר תאונות הדרכים בהם מעורבים נהגים צעירים".
אור ירוק נהגים כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד