י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שערוריה אנטישמית

האו"ם צפוי לאשר החלטה לקיים אירוע רם דרג לרגל ציון "יום הנכבה"

החלטה שערורייתית באו"ם שצפוי לאשר החלטה לקיים אירוע רם דרג לרגל ציון "יום הנכבה" ה-75 במועד הסמוך ביותר לחגיגות 75 שנים למדינת ישראל. השגריר ארדן הניף על במת האו"ם תמונה של פליטים יהודים שגורשו ממדינות ערב ודרש מהאו"ם להפסיק להתעלם מ"הנכבה היהודית"

האו"ם צפוי לאשר החלטה לקיים אירוע רם דרג לרגל ציון "יום הנכבה"
השגריר מניף תמונה של פליטים יהודים שגורשו ממדינות ערב צילום: באדיבות המצלם

החלטה שערורייתית נוספת באו"ם - העצרת הכללית צפויה לאשר היום החלטה לקיים אירוע רם דרג לרגל ציון "יום הנכבה" ה-75 במועד הסמוך ביותר לחגיגות 75 שנים למדינת ישראל. שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הניף בתגובה על במת האו"ם תמונה של פליטים יהודים שגורשו ממדינות ערב ודרש מהאו"ם: "תפסיקו להתעלם מהנכבה היהודית".

השגריר ארדן תקף בחריפות: "מה הייתם אומרים אם הקהילה הבינלאומית הייתה חוגגת את יום הקמת המדינה שלכם כאסון?! איזו חרפה" השגריר הציג מעל בימת האו"ם את הכותרת הראשית של עיתון הניו יורק טיימס מהימים שלאחר הכרזת המדינה בה נכתב: "היהודים במדינות המוסלמיות בסכנה חמורה".

ארדן תקף בנאומו את המדינות התומכות: "אני רוצה "להזכיר" לכם את העובדות ההיסטוריות, בכ"ט בנובמבר, המוסד הזה אימץ את ההחלטה על תכנית החלוקה, העם היהודי קיבל את ההחלטה ללא היסוס, בעוד שהערבים דחו אותה. חמישה צבאות ערביים יחד עם הערבים שחיו בארץ, ניסו להשמיד את ישראל ואת אזרחיה. אולם, הם לא הסתפקו רק ביהודים בישראל, הם החלו בגירוש היהודים מארצותיהם".

השגריר ארדן הציג תמונה המדגימה את גירוש היהודים מארצות ערב וכן שלט ובו הכותרת של עיתון הניו יורק טיימס, מהימים שלאחר הכרזת העצמאות: "בעיתון בבוקר ה-16.05.1948 לא נכתב 'הערבים בכל המדינות היהודיות בסכנה חמורה', אלא 'היהודים בכל המדינות המוסלמיות בסכנה חמורה'. מדינות ערב ואיראן החלו לגרש ולבזוז את היהודים שחיו בתחומן, מאות אלפי משפחות יהודיות נעקרו מבתיהן וגורשו בכוח מהארצות שבהן חיו. זו הנכבה האמיתית. זה האסון שבוצע נגד היהודים, שכאן באו"ם "שוכחים" שנה אחרי שנה. תפסיקו להתעלם מהנכבה היהודית".

השגריר ארדן סיפר כי שגרירים רבים אומרים לו בפרטיות כי הם יודעים שאין שום סיכוי ושום הגיון לאפשר למיליוני צאצאי הפליטים הפלשתינים להיכנס לישראל ולגרום לחיסולה "מדוע אתם מפחדים לומר זאת בפומבי? מדוע הבית הזה חייב להיות בית של שקרים" הטיח ארדן בשגרירי המדינות.  "האסון שהפלשתינים מציגים הוא אסון שהם הביאו על עצמם כשפתחו במלחמה וזהו "אסון" שמדינות ערביות והפלשתינים מתעקשים להנציח עד היום כשהם מסרבים לשלב את צאצאי הפליטים ולקלוט אותם ומשתמשים בהם ככלי משחק פוליטיים. כל מי שיתמוך בהצעה הזו, מסייע להנצחת הסכסוך" סיים השגריר.

גלעד ארדן או"ם מדינות ערב יום הנכבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד