כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מעורר שאט נפש"

התקרית בחברון: גנץ דחה את בקשת בן גביר לבקר את החייל

שר הביטחון היוצא גנץ דחה את בקשת בן גביר לבקר את החייל מהתקרית בחברון שנשלח למחבוש. גנץ תקף בתשובה לבקשת בן גביר לבקר את הלוחם בכלא: "התנהלותך מהווה ניצול ציני של חיילי צה"ל באופן המעורר שאט נפש"

התקרית בחברון: גנץ דחה את בקשת בן גביר לבקר את החייל
בן גביר/בני גנץ צילום: אוליביה פיטוסי/תומר נויברג, פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ דחה את בקשת השר המיועד איתמר בן גביר לבקר את החייל מהתקרית בחברון שנשלח לעשרה ימים למחבוש. שר הביטחון גנץ תקף במכתב התשובה לבקשת בן גביר: "התנהלותך מהווה ניצול ציני של חיילי צה"ל באופן המעורר שאט נפש. זוהי פגיעה מהותית בצה"ל. לפיכך על אף החשיבות שאני מייחס לחסינות חברי הכנסת אינני מאשר את ביקורך. לצה"ל הסמכות הבלעדית לממש היבטים משמעתיים ופיקודיים כל התערבות פוליטית בנושא פסולה מכל וכל", כך דיווח ניר דבורי בחדשות 12.

כזכור אמש נשפט החייל אצל מח"ט גבעתי ושם ביקש להביע חרטה על הדברים שאמר בעימות עם פעילי שמאל קיצונים בחברון. הוא נידון ל-10 ימי בכלא. וכך אמר חייל גבעתי במשפט הצבאי אצל מח"ט גבעתי: "בהכשרה התעסקתי באיך להילחם. לא היה דיבור על איך להתמודד עם שמאלנים. התנהגותי לא הייתה נכונה, אבל בוא נזכור שתקפו אותנו פיזית ונפשית. שמעתי שאני אשם, שזה בסדר שתקפו אתכם. אני מבקש להישפט לגופו של עניין". היום ביקר אותו מפקד החטיבה ביומו הראשון בכלא, תינתן האפשרות לחייל לערער עכשיו על עונשו ובצבא ימצאו את הדרך להמתיק העונש ולקצר את תקופת הישיבה במחבוש.

חמישה לוחמים ומפקדים הושעו בסוף השבוע מפעילות לאחר אירוע תקיפת פעילי שמאל בחברון. זאת, לאחר שפעילי השמאל הגיעו לעיר ל"ביקור סולידריות" כהגדרתם, עם משפחות פלסטיניות, בעקבות האירועים האלימים שהתרחשו במקום בשבוע שעבר בשבת "חיי שרה". באחד התיעודים מהמקום נראים חיילי צה"ל כשהם מכים פעיל שמאל קיצוני כשהוא שרוע על הרצפה. בתיעוד נוסף, נראה חייל כשהוא צועק לעבר אחד הפעילים: "בן גביר יעשה פה סדר, נגמר". בסרטון אחר הוא תועד אומר לעיתונאי אלי ביתאן: "אני לא אוהב שמאלנים, אני אשבור לכם את הצורה".

חברון פעילי שמאל איתמר בן גביר בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד