כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

תוקפו של הגראי"ל נשלח לאברבנאל

בית המשפט הורה לשלוח לאשפוז כפוי את האברך ממודיעין-עילית שתקף אתמול את הגראי"ל • עם זאת יוגש נגדו כתב אישום ושמו אושר לפרסום • פרקליטו: "לחשוד יש עבר רפואי נפשי שטופל עד גיל 18" • הותקנה כניסה חדשה לביתו של הגראי"ל ברחוב חזון איש 5 בבני ברק, והרב יעשה שימוש רק בה

הכניסה החדשה. צילום: אריאל דרשן, סוכנות הידיעות "חדשות 24"
הכניסה החדשה. צילום: אריאל דרשן, סוכנות הידיעות "חדשות 24"



בית משפט השלום בתל אביב הורה היום (ה), לשלוח לאשפוז כפוי לשלושה ימים את יהודה פילץ, אברך תושב מודיעין-עילית החשוד בתקיפת הגראי"ל שטיינמן.

אתמול (רביעי) הורה השופט שמואל מלמד לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית בבית החולים אברבנאל, והפסיכיאטר המחוזי הכין חוות דעת ראשונית בעניינו.

בשעות הצהרים הובא החשוד בשנית לבית המשפט, ונציג המשטרה הגיש הצהרת תובע, לדבריו שישה אנשים היו נוכחים במהלך האירוע, וחמישה מהם צריכים עוד להיחקר, ולהערכתו ביום ראשון בצהרים יוגש כנגד החשוד כתב אישום.

פרקליטו של החשוד, עו"ד עזריאל שאול קרבצוב אמר במהלך הדיון: "לחשוד יש עבר רפואי נפשי שטופל פרטי עד גיל 18 ולאחר מכן לא היה טיפול לפי מה שאני מבין מהמשפחה. הרופא שטיפל בו לא חי והרקע על מה שהיה עם הרב זה תוצאה של מצב נפשי. בית המשפט הוציא הוראת אשפוז כפויה ואני מבין שבכל מקרה יש שבוע ימים לאבחן אותו".

"גם מחוות הדעת וגם מהבקשה הרי תיק פלילי לא יהיה. אי אפשר לשפוט אותו. אני מבקש להסתפק בחלופה ולאשפזו בצו אזרחי".

לאחר שהוגשה הצהרת תובע, הוגשה בקשה להארכת מעצרו.

השופט שמואל מלמד אמר כי בהגשת הצהרת תובע אין כדי לשלול את הצורך בבחינת האפשרות לשחרור החשוד בערובה ובתנאים, הגם שבכוונת התביעה להגיש כתב אישום נגד החשוד בגין תיק החקירה דנא ולבקש את הארכת מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. יחד עם זאת, בנסיבות העניין - בהתחשב בטיב העבירות, התשתית הראיתית, עילות המעצר והשלב הדיוני של ההליך - יש מקום להיעתר לבקשה, אם גם באופן חלקי.

השופט הורה לשב"ס להעביר את החשוד לבית החולים אברבנאל וזאת לנוכח העובדה כי "החשוד נמצא במצב פסיכוטי חריף המלווה בהתנהגות מסוכנת לזולת. החשוד נמצא במצב של חוסר שיפוט".

פרקליטו ביקש איסור פרסום שמו של החשוד, היות ומדובר בקהילה חרדית. אך השופט אמר כי לא מצא מקום לאסור פרסום נוכח העובדה כי ההליך פורסם כבר.

כניסה חדשה לבית

עוד בנושא:
המשטרה: "מדובר באדם מסוכן - שתקף"
"אם לא היינו שם, זה היה מסתיים ברצח"
"ארצח אותך" • צעיר מוסת תקף את הגראי"ל

תוך כך, הבוקר החלו עבודות להתקנת כניסה אחרת לביתו של הגראי"ל.

עד היום היה ביתו של הגראי"ל שטיינמן פתוח לרווחה. במקום אין מנעולים, וברוב שעות היום הכניסה אל הבית חופשית. אם דלת חדרו של הגראי"ל סגורה בדרך כלל.

אתמול, פילץ, בן 28, תושב מודיעין עילית, נכנס פנימה אל הבית, התנפל על הגראי"ל תוך שהוא הודף אותו בחזהו בידו האחת, ובידו השניה מנסה לגרור אותו מהמיטה, כדי להטילו על הריצפה.

בשל המקרה הוחלט לנעול את הכניסה הראשית, בה נעשה שימוש עד כה, ברוב שעות היום, ולתגבר את האבטחה סביב הגראי"ל.

צילום: אריאל דרשן - סוכנות הידיעות "חדשות 24"







הגראי''ל שטיינמן כניסה חזון אי''ש אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד