י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צביעות ממוסדת

כצפוי: האו"ם אישר לציין את "יום הנכבה"

90 מדינות באו"ם הצביעו בעד ההחלטה לקיים אירוע לציוץ יום הנכבה, 30 התנגדו ו-47 מדינות נמנעו. האירוע יתקיים בצמוד לחגיגות יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל. השגריר ארדן זעם והציג תמונות של "הנכבה היהודית"

כצפוי: האו"ם אישר לציין את "יום הנכבה"
השגריר מניף תמונה של פליטים יהודים שגורשו ממדינות ערב צילום: באדיבות המצלם

הפלסטינים ממשיכים לנהל מאבק נגד ישראל בעולם והביאו למליאת האו"ם אתמול הצעה לקיים אירוע באולם האסיפה הכללית, האולם הראשי באו"ם, לציון "יום הנכבה". המהלך מגיע כחלק ממהלכים דיפלומטיים נוספים שהפלסטינים מקדמים נגד ישראל, כמו למשל ההחלטה מול בית הדין הבינלאומי בהאג לשפוט את ישראל.

המהלך האחרון שביצעה הרשות הפלסטינית באו"ם, כזכור, היה העלאת להצבעה לאו"ם שתדרוש מבית הדין הבינלאומי בהאג להציג חוות דעת האם "הכיבוש הישראלי" כלשונם, הוא חוקי. אתמול העצרת הכללית של האו"ם הצביעה בעד ההחלטה לקיים אירוע לציון "יום הנכבה-75 בו מתאבלים הערבים שהוריהם ברחו מישראל בקום המדינה, בצמוד לחגיגות יום העצמאות ה-75 של ישראל. 90 מדינות הצביעו בעד ההחלטה, 30 התנגדו ו-47 מדינות נמנעו.

לפני ההצבעה שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הניף על במת האו"ם תמונה של פליטים יהודים שגורשו ממדינות ערב ודרש מהאו"ם: "תפסיקו להתעלם מהנכבה היהודית". השגריר ארדן תקף בחריפות: "מה הייתם אומרים אם הקהילה הבינלאומית הייתה חוגגת את יום הקמת המדינה שלכם כאסון?! איזו חרפה" השגריר הציג מעל בימת האו"ם את הכותרת הראשית של עיתון הניו יורק טיימס מהימים שלאחר הכרזת המדינה בה נכתב: "היהודים במדינות המוסלמיות בסכנה חמורה".

השגריר ארדן הציג תמונה המדגימה את גירוש היהודים מארצות ערב וכן שלט ובו הכותרת של עיתון הניו יורק טיימס, מהימים שלאחר הכרזת העצמאות: "בעיתון בבוקר ה-16.05.1948 לא נכתב 'הערבים בכל המדינות היהודיות בסכנה חמורה', אלא 'היהודים בכל המדינות המוסלמיות בסכנה חמורה'. מדינות ערב ואיראן החלו לגרש ולבזוז את היהודים שחיו בתחומן, מאות אלפי משפחות יהודיות נעקרו מבתיהן וגורשו בכוח מהארצות שבהן חיו. זו הנכבה האמיתית. זה האסון שבוצע נגד היהודים, שכאן באו"ם "שוכחים" שנה אחרי שנה. תפסיקו להתעלם מהנכבה היהודית".

גלעד ארדן או"ם עצרת הכללית יום הנכבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד