י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אפקט ירושלים • פריינד לא ימונה לסגן במודיעין עלית?

טוביה פריינד, מקורב של ליצמן, היה מועמד לתפקיד סגן ראש העיר במודיעין עילית, אבל בחזון איש 5 מתנגדים • אז מי יזכה בתפקיד?

מי יהיה סגרו? גוטרמן. צילום: פלאש 90
מי יהיה סגרו? גוטרמן. צילום: פלאש 90

מודיעין עילית צעדה ביום שלישי האחרון בפעם הראשונה בתולדותיה אל הקלפי, כאשר למועצת העיר התמודדו מספר רשימות, ולראשות העיר שניים: אבי ברגר נציג 'נצח' מול ראש העיר המכהן, יעקב גוטרמן.

בשיחה עם אחד ממקורביו של גוטרמן הוא מספר, כי במוצאי הבחירות מלמל גוטרמן, שעד כה כיהן כראש עיר ללא בחירות: "תודה ליוני מזרחי שבזכותו נהייתי ראש עיר נבחר".

אין זה סוד כי במהלך השנים האחרונות נמתחה מפי חוגים אופוזיציוניים בעיר ביקורת על כך שגוטרמן 'קיבל את הכסא' ללא בחירות. "אנשים רוצים לבחור", שבו וטענו. מי שמיהרו להגיש רשימות למועצה היו 'הבית היהודי', בראשות שרון צפריר, ו'חרדים' בראשות יוני מזרחי. הדבר הביא לכפיית מערכת בחירות על גוטרמן, שנשאב אליה בעל כורחו. עם סיום המערכה, יכול גוטרמן לנשום לרווחה ולשמוח על מה שנראה היה לו בתחילה כצעד מאיים.

מאחורי הקלעים אחראים לנצחון של גוטרמן צוות של ארבעה אישים תורניים שאין להם ביום-יום כמעט כל קשר לפוליטיקה. הטקטיקה שליוותה את מערכת הבחירות כללה את הבאת גדולי ישראל לעיר, מתוך הנחה שנגד אמירות ברורות - הציבור לא יעמוד מנגד. וזה עבד, כמובן.

באשר למועמדותו של מזרחי, כבר נחשף ב'בחדרי חרדים' כי הסכם חשאי שנחתם בין גוטרמן לבין ש"ס כלל הבטחה למתן תפקיד סגנות ראש העיר ליו"ר הרשימה, הרב אבנר עמאר - אך רק במקרה בו יוני מזרחי, שהתמודד על מאגר הקולות של ש"ס, לא יעבור את אחוז החסימה. הוא לא עבר. אז רשמו לפניכם: ש"ס מקבלת את תפקיד הסגנות.

תפקיד הסגנות השני אמור להינתן, לפי ההסכם, לנציג יהדות התורה - טוביה פריינד, עיתונאי ב'המודיע', חסיד קרלין מקורב מאוד לח"כ יעקב ליצמן, ודוברו של גוטרמן.

אלא שבחזון איש 5 מטילים בימים אלו וטו (שם מכחישים מכל וכל, כמובן) על כוונה זו, כנראה בשל תמיכת גור במועמדותו של ניר ברקת בירושלים, כך שיתכן שהזוכה המאושר בתפקיד יהיה דווקא נציג 'דגל התורה', מרדכי גולדברג.

באשר למועמדותו של סגן ראש העיר הקודם יעקב ולנשטיין, הטענה ב'דגל' היא (גם את זה מכחישים שם מכל וכל, כמובן) שהיות והוא כבר כיהן קדנציה כסגן, הרי שכעת תורו של גולדברג, שהודח בעבר מהתפקיד לטובת ולנשטיין.
מודיעין עילית טוביה פריינד הגראיל שטיינמן סגן ראש העיר גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד