כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חוששים מפיגועים

שגרירויות זרות בטורקיה הוזהרו מפני איומים ביטחוניים

מספר שגרירויות של מדינות מערביות הודיעו כי קיבלו התרעות ממוקדות מהרשויות בטורקיה בקשר לניסיונות פיגוע. כולל תכנון לפיגוע במרכזי קניות, תחנות אוטובוס ונמלי תעופה. "יש חשש להתקפות טרור בשבועות הקרובים, ובמקרה זה המידע הזה מתייחס לבירת טורקיה, אנקרה"

שגרירויות זרות בטורקיה הוזהרו מפני איומים ביטחוניים
משטרת טורקיה: אילוסטרציה צילום: משטרת טורקיה

שגרירויות מערביות הוזהרו מפני איומים ביטחוניים חדשים בבירת טורקיה אנקרה, וסרביה הזהירה את אזרחיה מפני נסיעה למדינה, שבועיים לאחר פיצוץ מטען בלב איסטנבול, כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

האזהרה מגיעה לאחר ששישה בני אדם נהרגו בפיגוע תופת לפני שבועיים בשדרת הולכי רגל סואנת באיסטנבול, הרשויות הטורקיות האשימו את המורדים הכורדים ואת הכוחות הדמוקרטיים הסורים.

שלוש שגרירויות ממערב אירופה וארגון בינלאומי גדול אחד אמרו לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי הרשויות הטורקיות הזהירו אותן מפני איומים פוטנציאליים, וביקשו לא להזכיר את השם שלהם בשל רגישות הנושא. הארגון הגדול שקיבל אזהרה הדגיש, כי ההתראות הן סיכונים לפיגוע בקניונים, בתחנות אוטובוס, בשדות תעופה על ידי חמושים. משרדי ההגנה והפנים הטורקים סירבו להגיב על הדיווח.

בינתיים, סוכנות הידיעות טנג'וג של סרביה דיווחה כי שר החוץ של המדינה איביצ'ה דאצ'יץ' אמר שאזרחי סרביה צריכים להימנע מנסיעות לטורקיה ובמיוחד לאנקרה בשבועות הקרובים עקב התקפות אפשריות. "אני רוצה להזהיר את האזרחים שלפי מידע מסוכנויות הביטחון, יש חשש להתקפות טרור בשבועות הקרובים, ובמקרה זה המידע הזה מתייחס לבירת טורקיה, אנקרה", אמר דאצ'יץ' בהצהרה.

"האזהרה עשויה לחול גם על חלקים אחרים של טורקיה", אמר דאצ'יץ', והזהיר אזרחים סרבים להימנע מנסיעה לשם, אלא אם כן יש להם צורך דחוף. "אם האזרחים שלנו כבר נמצאים שם, עליהם להימנע מאזורים צפופים, תחנות מטרו, אוטובוס ורכבת ומקומות דומים אחרים", אמר.

טורקיה פיגוע טורקיה איסטנבול התראה ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד