כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פרויקט 'עיר החלומות'

איראן מאשימה את סעודיה: "מכניסה ציונים למדינה"

סוכנות הידיעות 'תסנים' האיראנית פרסמה, כי ערב הסעודית החלה בהריסה של יותר מ-521 נכסים באזור שיעי, באמתלה לפיתוח פרויקט הכביש "המלך עבדול עזיז". למרות שבאזור הזה יש 28 מונומנטים עתיקים והרבה מסגדים. וטוענת כי "ציונים רבים באים לסעודיה"

איראן מאשימה את סעודיה: "מכניסה ציונים למדינה"
אזרחים בסעודיה צילום: Pixabay

לטענת איראן, מקור אופוזיציה סעודי אמר לרשת אל-מיאדין הלבנונית כי 14 שכונות עם תושבים שיעים פונו, באמתלה לפיתוח פרויקט הכביש "המלך עבדול עזיז". למרות שבאזור הזה יש 28 מונומנטים עתיקים ומסגדים. סוכנות הידיעות 'תסנים' האיראנית מדווחת, כי עבדול רחמן אל-סאחימי, דובר תנועת "שינוי לאומי חופש להצלה", אמר: "בעוד המשטר הסעודי ממשיך להרוס באופן שרירותי את שכונות קטיף וג'דה, מידע מראה כי נכסים רבים נרכשו על ידי יהודים ציונים".

לגבי פרויקט עיר החלומות ניאום, הנכלל בחזון 2030 של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, אמר: "פרויקט זה הוא ללא ספק חלק בלתי נפרד מהתוכנית האנטי-פלסטינית "עסקת המאה", שתוכננה, לא היה שליט בסעודיה שיישם אותה, אך עם עלייתו של מוחמד בן סלמאן לשלטון, ניתנו התנאים ליישום תוכנית זו".

לטענת האיראנים החברה שאחראית על שיווק פרויקט היא חברת נדל"ן השייכת למשפחתו של ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, אל-סאחימי אמר: "יש הרבה משקיעים יהודים עם אזרחות אמריקאית וישראלית בפרויקט הזה". עוד טען: "לאחרונה באמתלה של אישור פרויקט פיתוח מרכז העיר ג'דה, היינו עדים לעקירה כפויה ושיטתית של תושבי העיר הזו, ומאוחר יותר התברר שפעולה זו של ממשלת סעודיה הייתה למען פרויקט השקעות זרות ובמסגרת החוזה שנכרת בין בן סלמאן לחברתו של ג'ארד קושנר. כמו כן, ג'דה נחשבת למקום קדוש לאסלאם, אבל ציונים יכולים להיכנס אליו באמתלה של השקעה".

סעודיה איראן ציונים מוחמד בן סלמאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד