כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מגמה מדאיגה

סין בודקת יותר טילים בליסטיים מאשר שאר העולם ביחד

בייג'ין צפויה להגדיל את מלאי הגרעין שלה ל-1,500 ראשי נפץ עד 2035, כך מזהיר הפנטגון. הארסנל של בייג'ינג הוא עדיין הרבה פחות מהמלאי של רוסיה וארה"ב, המהוות ביחד 90% מהנשק הגרעיני בעולם

סין בודקת יותר טילים בליסטיים מאשר שאר העולם ביחד
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

הפנטגון הודיע כי סין תכפיל את הארסנל הגרעיני שלה עד 2035. סין ממשיכה להרחיב בהתמדה את הארסנל הגרעיני שלה ועשוי להיות לה 1,500 ראשי נפץ עד 2035, כך על פי מחקר חדש של משרד ההגנה שפורסם אתמול (שלישי).

מאגר הגרעין הנוכחי של בייג'ינג עלה על 400 ראשי נפץ, הזהיר הפנטגון בדוח השנתי שלו לקונגרס על העוצמה הצבאית של סין. עד 2035, גורמים רשמיים מעריכים שצבא השחרור העממי של סין ישלים את המודרניזציה של כוחות הצבא שלו.

המספרים האחרונים מראים שסין עומדת בקצב ההערכות האחרונות של הפנטגון, על פי גורם בכיר במשרד ההגנה האמריקני, שביקש אנונימיות כדי לדון בדו"ח לפני פרסומו, החל מינואר המכון הבינלאומי העצמאי לחקר השלום בשטוקהולם העריך כי לסין היו 350 ראשי נפץ גרעיניים, בשנה שעברה, משרד ההגנה העריך שסין תגיע ל-1,000 ראשי נפץ גרעיניים עד 2030, כך דווח אתר 'פוליטיקו'.

בעוד שהדו"ח האחרון אינו משקף האצה מקצב הצמיחה בשנה שעברה, הצטברות הגרעין של סין בשנים האחרונות היא "האצה דרמטית" מאמצע שנות ה-2000, אמר הפקיד. "זו מגמה מואצת", אמר הפקיד, "אנחנו רואים מה הם עושים עם בסיסי הים והאוויר שלהם, כמו גם הכוחות הניידים היבשתיים שלהם".

הארסנל של בייג'ינג הוא עדיין הרבה פחות מהמלאי של רוסיה וארה"ב, המהוות ביחד 90% מהנשק הגרעיני בעולם. נכון לינואר, רוסיה הובילה את החבורה עם 5,977 ראשי נפץ גרעיניים, ארצות הברית במקום השני קרוב עם 5,428. בשנת 2021 סין שיגרה כ-135 טילים בליסטיים לניסויים ואימונים - יותר משאר העולם, לפי הדו"ח. באותה שנה, סין גם המשיכה לבנות שלושה בסיסים לטילים בליסטיים בין-יבשתיים בדלק מוצק.

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג התייחס לארסנל הגרעיני המתרחב של בייג'ין באחת הפגישות בין ראשי נאט"ו ובכירי האיחוד האירופי, ואמר שהעולם יתמודד בקרוב עם שתי מתחרות גרעיניות "כמעט-עמיתות" רוסיה וסין.

פנטגון סין ניסוי בליסטי שיגור טיל בליסטי ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד