כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לא מרוצים מהתוצאות בישראל

הוושינגטון פוסט: "על ביידן להפסיק את הסיוע הצבאי לישראל"

במאמר שפרסמו בכיר מחלקת המדינה לשעבר אהרן דיוויד מילר ושגריר ארה"ב בישראל לשעבר דן קרצר, קראו השניים לנשיא ביידן לשקול מחדש כל תמיכה בישראל, הן בפורומים בינלאומיים והן צבאית, בשל עליית הממשלה החדשה לשלטון. השניים תוקפים את חברי הממשלה המיועדת במילים חריפות, ואומרים כי ערכיהם גזעניים ואנטי דמוקרטיים

נתניהו וביידן
נתניהו וביידן צילום: רענן כהן

העיתון האמריקני המשפיע וושינגטון פוסט פרסם מאמר מפרי עטם של אהרן דיוויד מילר, בכיר מחלקת המדינה האמריקנית ומומחה למזרח התיכון, ודניאל קרצר, שגריר ארה"ב בישראל לשעבר שהתנגד והחרים בעבר ראשי ממשלה שונים, ומשמש כפרופסור ללימודי מזרח התיכון.

במאמר מזהירים השניים מפני ממשלת נתניהו הנבחרת, וקוראים לנשיא ביידן להפסיק את הסיוע הצבאי שעלול להיות מופנה ליהודה, שומרון ומזרח ירושלים. עוד טוענים השניים כי על ביידן וממשלו לנתק כל קשר עם איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'.

"כשישראל מתקרבת ליום הולדתה ה-75 בשנה הבאה, בנימין נתניהו מיילד את הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות המדינה, כל זאת במאמץ להבטיח את דחיית המשפט נגדו או לבטל כליל את כתבי האישום".

"לאחר שהביא לחיים את מפלגות הימין הקיצוני הרדיקליות, הגזעניות והמיזוגיניות, נתניהו תקוע איתן כעת. הוא חתם עסקה עם מורשע מסית שנאה ואלימות איתמר בן גביר והפך אותו לשר לביטחון לאומי, בעל סמכות מרחיקת לכת לגדה המערבית, לירושלים ולערים ערביות-יהודיות מעורבות בישראל. בצלאל סמוטריץ', שקרא לגירוש ערבים, עומד בתור לנהל את משרד האוצר, עם סמכויות נוספות על המנהל האזרחי, השולט בגדה המערבית. ואבי מעוז מונה לסגן במשרד ראש הממשלה הממונה על 'זהות יהודית'", כותבים קרצר ומילר ותוקפים את שותפיו של נתניהו לקואליציה המסתמנת.

"האופי חסר התקדים של הקואליציה הזו - שנבחרה באופן דמוקרטי אך בעלת ערכים אנטי-דמוקרטיים המנוגדים לאינטרסים של ארה"ב - אמורה להניע את הבית הלבן לשלוח מסרים ברורים לישראל, לרשות הפלסטינית ולמדינות ערב", כותבים קרצר ומילר.

"ראשית, יש לומר לישראל כי בעוד שארצות הברית תמשיך לתמוך בדרישות הביטחוניות הלגיטימיות של בעלת בריתה, היא לא תספק נשק התקפי או סיוע אחר לפעולות ישראליות זדוניות בירושלים או בשטחים הכבושים. על ארצות הברית להזהיר במפורש מפני מאמצים לשנות את מעמד הגדה המערבית והר הבית, "להכשיר" מאחזים להתנחלויות ולבנות תשתית למתנחלים שנועדה לסלול אפשרות של פתרון שתי מדינות".

"ביידן גם צריך להבהיר לישראל שלממשל שלו לא יהיו כל התקשרויות עם בן גביר, סמוטריץ' או משרדיהם אם ימשיכו לדגל במדיניות ובפעולות גזעניות. לתמיכה של ארה"ב בישראל בפורומים בינלאומיים, כולל מועצת הביטחון של האו"ם ובית הדין הבינלאומי לצדק, יש גבולות. ישראל צריכה לדעת שממשל ביידן יהיה בכוננות לפעולות ישראליות שראויות להיקרא ולגינוי".

קרצר ומילר אף קוראים לערב את מדינות ערב שחתמו על הסכמי אברהם בנושא, ולדאוג בעזרת איומים שיחזרו להתעניין בסוגייה הפלסטינית. "ממשל ביידן צריך להודיע ​​למדינות הסכם אברהם - איחוד האמירויות הערביות, בחריין, מרוקו וסודאן - כי חוסר העניין המובהק שלהם במצוקת הפלסטינים יערער את יחסיהם עם ישראל ויפגע באמינותן בקידום אזורים אחרים. חשוב להכיר בכך שמשברים קודמים ביחסי ארה"ב-ישראל התרחשו בהקשר של משא ומתן לשלום. אם נשיא ארה"ב יפעיל לחץ על ממשלת ישראל שנבחרה באופן דמוקרטי יהיה חסר תקדים ושנוי במחלוקת. אבל ישראל מעולם לא יצאה לדרך כה מסוכנת. הרצון הפוליטי חשוב, וזה רגע עבור ביידן להראות כוח ונחישות אמריקאים".

בנימין נתניהו וושינגטון פוסט איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד