י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הבחורים עטו על הקיוסקים

לייבל'ה מסכם שבוע עמוס בהתרחשויות

והשבוע בלייבל'ה: הבעיות ההלכתיות עם גמר המונדיאל שיחול בחנוכה | הנגיד מבני ברק-דובאי שחגג ברית לבנו וקרא לו על שם שר התורה | הסטטוס של יאיר נתניהו להודעות קוליות | הדיין מהעדה שמסר עדות לשוטר | וכל ההתרחשויות מחתונת באיאן

לייבל'ה מסכם שבוע עמוס בהתרחשויות
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לרגל שמחה, לייבל'ה נאלץ להגיע בשעות הערב לעיר מודיעין, להפתעתו הוא ראה שם גדודי בחורי ישיבות המסתופפים סביב מסך באחד הקיוסקים בעיר ודנים ביניהם האם היה נבדל. לייבל'ה לא התבייש ופנה לבחורים ושאל אותם מה העניין? בחורי הישיבות הסתכלו עליו כמו שמסתכלים על חייזר שמגיע מעולם אחר שאין לו מושג למתרחש בעולמינו אנו.

תכל'ס, הבחורים הכניסו את לייבל'ה במהירות לעניינים והסבירו לו על המונדיאל שמתקיים בימים אלו בקטר שבמפרץ. בכדי לצפות במשחקים המעניינים, הבחורים מכתתים רגליהם לכל מיני קיוסקים נידחים שתמורת רכישת גרעינים וברד הם מסכימים שישבו שם ויצפו באיזה גוי נמוך קומה העונה לשם מסי אותו הם מעריצים. המפונקים מרחיקים ונוסעים לכל מיני גו'חות באבו גוש וכיוצא בהן שם תמורת 30 ₪ הם צופים במשחק בשילוב שאיפה מנרגילה ריחנית.

תוך כדי הדברים, עלתה שאלה הלכתית של פעם ביובל. הגמר של המונדיאל יוצא בליל ראשון דחנוכה, כאשר תלמידי הישיבות עדיין בישיבות וטרם יצאו לחופשה, אולם משחק הגמר שהוא השפיץ של כל חודש המשחקים, מתחיל בשעה 5 אחר הצהריים. וכאן עולה השאלה, הרי זמן הדלקת נר חנוכה הוא או בשקיעת החמה או בצאת הכוכבים, מדובר על בין השעות 4.40 ל-5.15. ולפי ההלכה בחצי שעה הראשונה אין ללכת ולעזוב את הנרות, אם כך מה יהיה על המשחק? לצאת קודם ולהפסיד את זמן ההדלקה לא שייך ומאידך גיסא הבחורים אינם מעוניינים להפסיד את המשחק. לפי השמועה, נעשתה פניה בעניין להתאחדות הכדורגל העולמית בבקשה לדחות את המשחקים לשעה 18:00 לטובת עולם הישיבות. לייבל'ה כאן בכדי לעדכן על התפתחות הפרשה.   

לייבל'ה חושף השבוע, כי עליית מחירי הנייר גרמו למערכות העיתונים להתחיל לשקול את כל ענייני העלאת המחירים, הן לקוראים והן למשרדי הפרסום.

בתמונה בלעדית שלייבל'ה חושף, נראה הדיין הבכיר של 'העדה החרדית' שהותקף השבוע, הגאון רבי שמעון יצחק שלזינגר, מוסר עדות למשטרה. לייבל'ה יודע לספר כי הרב שלזינגר שחטף מכות איומות, לא ידע את נפשו מרוב כאבים. 

מחלוקת בעיתוני הקיצונים: בעיתון 'דער בלאט' של סאטמר אהרוינים יצאו במחאה אדירה נגד בזיון התורה לאחר שלטענתם סיקריקים בשם קנאות התנפלו במכות על הרב שלזינגר, לאחר שהתיר למשגיחי כשרות להשתמש בסמארטפון עבור ההשגחה. 

אך בעיתון 'העדה' נרשם הסיפור באופן אחר לגמרי, מחאה נמרצת לאחר שחולה נפש התנפל על חבר הבד"ץ ללא כל סיבה, כאשר מעורער בנפשו זה התנפל כבר כמה אנשים והכה אותם. 

אוזן לחשה ללייבל'ה השבוע כי אחד מהיומונים החרדים החליט בימים האחרונים שהוא מעלה את מחירי מוספי הנשים שלו שנחשב למצליח במשרדי הפרסום. מעניין האם השאר ילכו גם בעקבותיו.

בצל המשפט של יאיר נתניהו מול אשת השמאל סתיו שפיר, לייבל'ה ראה כמה ימים קודם לכן שיאיר הממשיך לא אוהב בלשון המעטה שמקליטים לו הודעות קוליות בוואטספ. אולי הוא לא אוהב כמו שעורך הדין התיז לעברו רוק במשפט, אבל לייבל'ה ודאי ימשיך לשלוח לו סטטוסים. 

כמה שבועות אחרי שלייבל'ה פרסם כי אחד מגדולי מנהלי הסמינרים במגזר החרדי עשה תאונת דרכים ובירך ברכת הגומל. כעת נחשפת תמונת הרכב של מנהל הסמינר ומתגלה עוצמת הנס.

השבוע חשף לייבל'ה את הדיון הסוער בין המפיק מספר 1 במוזיקה החסידית בארץ ובחו"ל נטע לוין לבין מכונת האנרגיה ארל'ה סאמעט בהשתתפותם במסיבת יומולדת סודית בבית שמש.

התמונה המרגשת הזאת הסגירה ללייבל'ה את המסיבה הסודית שנערכה בבית שמש, והזכירה לו את ימי הבחרות של המלחין ובעל המנגן בצעירותו כשהיה מתלווה למורו ורבו ראש ישיבת אורייתא הרב שפר בכתיתת רגליים בין שועי עולם ונגידי ארה"ב לטובת ממלכת אורייתא. 

השבוע לייבל'ה הגיע לחתונת הענק של באיאן, ונחשף לעוצמה האדירה של אלפי חסידים שמציבה את באיאן כאחת החצרות היותר גדולות שיש בישראל.

בלילה שקדם לאירוע הגיע לייבל'ה למתחם ה'דיסטי' במישור אדומים, שם נערכה החתונה, וראה במקום את ראשי החסידות העסקנים יצחק מאיר ברים ושרוליק ורטהיימר המפכ"ל החרדי מפקדים על האירוע. 

בהמשך ראה לייבל'ה את הרשי פריזנד המכונה בבאיאן 'הרשי הלבן' יושב מאחורי הקלעים, ועל זה נאמר מי שנמצא מאחורי הקלעים הוא האיש שאחראי על כל האירוע. 

במעמד החופה ראה לייבל'ה את מוטי רבינוביץ מטיפ הפקות כשהוא מנהל את כל מערך החופה בהפקה מושקעת על מלא. 

בפתח האולם וכניסת הרבנים ראה לייבל'ה את הרבי מצאנז והראש"ל הגר"י יוסף לצידם העסקן חיים רבינוביץ איש באיאן ומירון. 

ובגג של הדיסיטי ראה לייבל'ה את צלם האירוע משה גולדשטיין כשהוא עולה במסירות נפש הכי גבוה שהוא יכול כדי להביא את התמונה הטובה ביותר של קהל האלפים שהגיעו לשמחה. המאבטח במקום נאלץ להגיע עד לגולשטיין ולבקש ממנו לרדת.

לייבלה פגש בעיצומו של המשא המלכותי את מנצח המקהלה פנחס ביכלר בדיון מוזיקלי עם חברי המקהלה באולפנו של המאסטרו, המעבד מנדי הרשקוביץ לקראת פרויקט עתידי.

האדמו"ר ממונקאטש שהגיע לביקור ושבת היסטורית בויליאמסבורג, נראה בסוד שיח עם הנגיד המלחין הרב חזקי וייס שהיה בעל האכסניא של האדמו"ר. 

ובשבוע שעבר ב'נאות דשא' בדאבוס שבשוייץ עוד לפני המסע לארה"ב, ראה לייבל'ה את האדמו"ר מויז'ניץ וראש הישיבה הגר"מ ארנסטר בטיול רגלי למרגלות ההרים יחד עם הרב אשר לבי, רב מרכז הרפואי שניידר בפתח תקווה. 

ואת המשבקי"ם לבית ויז'ניץ ראה לייבל'ה בהפוגה מהמסע של הרבי מגיעים להתפלל בציון של הצדיק מריבניץ בבית החיים במונסי. הגבאים ובראשם הרב שטנגר נשאו תפילות נרגשות ובקעו שערי שמים.

את זלמן קורניצר המיתולוגי ראה לייבל'ה מעשן בהנאה רבה בקור החורפי החודר לעצמות במונסי. לייבל'ה יודע שאין כמו סיגריה מהירה בקור של ניו יורק. 

מאחורי הקלעים בשמחת בית ויז'ניץ השבוע בשיכון ויזניץ במונסי: על אף הסיכון לצלם תמונות בביהמ"ד 'לבוש מרדכי', הצליח לייבל'ה להשחיל צלם סודי ותיעד את ה'הויז בחור' האגדי יוסף שמעון שכטר בשיחה עם העסקן האמריקאי ברוך שטיינמץ מויליאמסבורג בשיח צפוף מאחורי הקלעים על במת הכבוד בשיאה של החתונה הגדולה.

בכניסה לארץ ראה לייבל'ה את המנכ"ל הבלתי מעורער של חסידות גור, יונתן בורנשטיין, כשהוא שב מעוד מסע לארץ הקודש. 

ביקור מרגש של הראש"ל הגר"י יוסף השבוע בבני ברק בברית לבנו של הרב אביגדור חיות ששיכל את בנו ידידיה ז"ל באסון מירון שבו כובד הראש"ל בסנדקאות. הגיעו לברית בהפתעה פרופ' זרקא מנהל בי"ח זיו והשוטר הדרוזי רמי שהציל את הילד השני של משפ' חיות באסון. במהלך הברית קיבלו ברכה מהראשל"צ ראשי הדסק החרדי במשרד הבריאות אבי לוין ואליהו ארנד. ראשי הדסק הציגו בפני הרב את הפרויקטור ומנהל בי"ח זיו פרופ' סלמאן זרקא אשר עושה רבות למען הציבור בישראל. 

בחמי געש נצפו השבוע בכירי ש"ס מעיר ירושלים-חיים כהן, צביקה כהן צביקה אסולין ואריאל גולן, שהגיעו להוקיר תודה ל-2000 אברכים עמלי תורה שהשתתפו בערב גיבוש וחוויה, שנערך ע"י איגוד האברכים.

לייבל'ה הגיע השבוע למעמד חנוכת הטרקלין של המרכז העולמי לספרי תורה מהודרים של הרבז אבי וקסברגר שמוציא מתחת ידו את הספרים הכי יפים שיש. למעמד הגיעו כל המי ומי, רבנים ואישי ציבור רבים.

 

לייבל'ה גם ראה את האדריכל ומעצב הפנים יוסי ויזל מאלעד כשהוא נרגש מהתוצאה של המקום יחד עם זאבי וקסברגר.  

המשמר הנכנס במעצמת החינוך הגדולה במגזר החרדי ערך השבוע אירוע גדול-בת מצווה מיוחדת נערכה בבית הספר 'פיתוחים' בבית שמש, שם חגגו בת מצווה מושקעת ומיוחדת במינה לילדה המיוחדת. כיבדו את השתתפותם - ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך, מנכ"ל בית יעקב ישראל גולדקונפף ומנכ"ל פתחיה לייבי גולדקונפף.

מנכ"ל 'הדסה' פרופ' יורם וייס יחד עם פרופ' דוד שוויקי מנהל מחלקת נשים ויולדות ב'הדסה' וד"ר אסף בן מאיר מנהל מחלקת פוריות ב'הדסה' ד"ר אהרן טבת מנהל מחלקת יולדות ב'הדסה' נכנסו השבוע אל הקודש פנימה למעונו של האדמו"ר מבעלזא. הביקור נערך לרגל פתיחת אגף 'דורות ישרים' בארגון 'אנו בניך' בפיקוחו ובניהולו של הרב אהרן רייזמן. אל הביקור התלוו העסקן הרפואי הרב מרדכי אייכלר ויו"ר ארגון 'אנו בניך' העסקן אהרל'ה פריד.

הרב ישראל צישינסקי יו"ר 'רפואה ושמחה', והמנכ"ל המסור מאיר קווין נצפו בשבוע שעבר על במת משרד הבריאות, מקבלים מאת שר הבריאות היוצא ניצן הורביץ ומנכ״ל המשרד פרופ' נחמן אש את "מגן שר הבריאות להתנדבות במערכת הבריאות". 

החבד"ניקים של צ'רידי: ישראל ביסטריצקי ומוטי קריכלי נלכדו השבוע בעדשת לייבל'ה אצל המנכ"ל שי צ'רבינסקי בתכנון הקמפיין העולמי לבתי חב"ד. לייבלה כבר מחכה ל'יבנה וחכמיה' 2. 

בכנס שערך בנק הפועלים באולמי דימול לבעלי עסקים מובילים במגזר החרדי ראינו את יזם הנדל"ן יקי רייסנר ומנכ"ל החברה הכלכלית שלמה פולק שהיו נראים 'בחורים טובים' ממש, אותו יקי גם הרגיע את הקהל כשטען בפאנל שהתקיים בכנס שעליית מחירי הדיור צפויה להיבלם בקרוב. לייבל'ה נשם לרווחה. 

את עורך הדין הרב אברהם גוגיג ואת איש היח"צ החרדי של 'גל אורן לרנר'- קותי אוברלנדר, ראינו במהלך הכנס כשהם מאזינים בקשב רב לדבריו של מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר. 

לייבל'ה צעד מעדנות ברחובות עפולה ונדהם לפגוש המנכ"ל הרב דינר משוטט ברחובות העיר, המנכ"ל הסביר ללייבל'ה שדרכו לעשות סיבוב גדוילים בעמק יזרעאל מתחיל אצל בנש"ק האדמו"ר רבי מסעוד אבוחצירא ומשם לרבה של כפר גדעון הגאון החסיד רבי אברהם ליפשיץ, כפי שתראו בתמונה. 

ולפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לרב מנחם לנדו, נכדו ונאמן ביתו הקרוב של ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בשעה טובה ומוצלחת. הרב לנדו הגיע עם הבן משה יונה לבתי גדולי ישראל להתברך.

החכ"ל המפורסם של ש"ס ניסים זאב, חגג השבוע את שמחת נישואי בת הזקונים בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה הגיע לאחל מזל טוב לאב הנרגש.

בהמשך השמחה ראה גם לייבל'ה את הפרקליט ישראל ענדען חברו הטוב של זאב שהגיע לברך ולהתברך. 

ברכת מזל טוב ענק לידידו של לייבל'ה המוכשר חיים פרידלנדר, יועצו של ח"כ לשעבר ולעתיד יצחק פינדרוס, לרגל הולדת הבת השלישית בשעה טובה. ועל זה נאמר "אבו אל בנת".

בשמחת הנישואין לבן איש הפרסום שלמה קונסקי ממשרדי "אותנטי" המייצג חברות, עסקים ועמותות מהמגזר ומחוצה לו, המתקיימת הערב בפרברי העיר אשדוד, הוקם כעין "בית מרזח יהודי אותנטי" לשתיית לחיים לבאי ומשתתפי השמחה.

‏ברכת מזל טוב לגדול הזמר החסידי יעקב שוואקי לרגל שמחת הולדת הנכד הראשון והיותו לסבא.

ברכת מזל טוב לאיש החסד זאבי טפר יו"ר עמותת יד אליהו, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בכורו שנערכה השבוע בהשתתפות רבנים ואישי ציבור.

ברכת מזל טוב לרב שלמה רענן מיסד ונשיא ממלכת הקירוב "איילת השחר", לרגל אירוסי בנו מפארי ישיבת "עטרת ישראל" עם הכלה המהוללה הילה למשפחת סקל פתח תקווה.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד