כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"הוזמן לסיור במטה החברה"

אחרי שאיים להשיק סמארטפון: מאסק ומנכ"ל אפל התפייסו

אחרי התכתשות ברשת בין אפל ומאסק נראה כי הרוחות נרגעו. מאסק שאיים להשיק סמארטפון חדש לאחר שבכירי אפל מחקו את החשבונות שלהם בטוויטר וגררו עימות עם האיש העשיר בעולם, נפגש עם המנכ"ל טים קוק במטה החברה ואחר מכן אמר כי "הייתה שיחה טובה"

אחרי שאיים להשיק סמארטפון: מאסק ומנכ"ל אפל התפייסו
אילון מאסק צילום: צילום מסך

אילון מאסק נפגש אתמול עם טים קוק במטה אפל – פגישה שנועדה ואכן הובילה להרגעת הרוחות או לכל הפחות להפסקת אש. מי שדיווח על הפגישה הוא מאסק עצמו, בטוויטר. היא נערכה יומיים לאחר שהבעלים פרסם שורה של ציוצים נגד אפל, שלדבריו מעוניינת להוריד את טוויטר מהחנות שלה – מאסק אף תקף את העמלה הגבוהה שגובה אפל מהלקוחות באפסטור.

לאחר הפגישה אמר מאסק: "היתה שיחה טובה. בין היתר פתרנו את אי ההבנה בכל הנוגע לאפשרות ההסרה של טוויטר מהאפסטור. טים הבהיר שלאפל מעולם לא היתה כוונה לעשות זאת". ציוץ נוסף של מאסק כלל סרטון מהאגמון-בריכה במטה אפל ותודה למנכ"ל שאירח אותו לסיור במקום.

כזכור, בתחילת השבוע מאסק איים כי יתכן ויצטרך לבנות טלפון חכם משל עצמו, אם טוויטר תוסר מחנויות האפליקציה של אפל וגוגל. דבריו נאמרו לאחר שבכירים רבים בחברת אפל בראשם מנהל חנות האפליקציות פיל שילר, מחקו את חשבונות הטוויטר שלהם אחרי שמאסק זעם על העמלה שאפל גובה מרכישת אפליקציות בחנות שלה.

למעשה, תכנן מאסק כמה צעדים שיכניסו לטוויטר יכולות לגבות כסף ממשתמשים. הדבר כאמור ייאלץ לעבור את האישור של אפל, שבה כל אפליקציה שמוכרת מוצרים צריכה לעשות את זה דרך חנות האפליקציות של אפל, ונראה שאפל לא מתכננת לעשות למאסק הנחות סלב בעניין.

בציוץ שכתב בתגובה למגישת החדשות האמריקנית ליז ווילר, אמר מאסק כי "אני בהחלט מקווה שלא נגיע למצב הזה שבו גוגל ואפל יסירו את טוויטר מהחנויות שלהם. אבל אם לא תהיה ברירה אחרת – אני אפתח טלפון אלטרנטיבי". כאמור, מאסק נפגש עם מנכ"ל החברה והרוחות נרגעו לעת עתה.

לפי חברת המדידה Pathmatics, אפל הוציאה סכום מוערך של 131,600 דולר על פרסום בטוויטר בין ה-10 בנובמבר ל-16 בנובמבר - ירידה מ-220,800 דולר שהוציאה בין ה-16 באוקטובר ל-22 באוקטובר, שבוע לפני שנסגרה עסקת רכישת טוויטר. בוושינגטון פוסט דיווחו כי ברבעון הראשון של השנה, אפל הייתה אחת המפרסמות הגדולות בטוויטר והוציאה 48 מיליון דולר שהיוו מעל 4% מכלל ההכנסות באותה תקופה.

אילון מאסק טים קוק טוויטר אפל (Apple)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד