י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ה-FDA יאשר?

היעד הבא של מאסק: שבב במוח של בני אדם

המיליארדר הצהיר שהגיש בקשה ל-FDA להתחיל בניסוי הטכנולוגיה על בני אדם בתוך חצי שנה | הטכנולוגיה אמורה לשמש אנשים בעלי מוגבלות פיזית, בין היתר עם שיתוק. לטענת מאסק "הם יהיו מהירים יותר מאנשים רגילים"

היעד הבא של מאסק: שבב במוח של בני אדם
אילון מאסק צילום: צילום מסך

אילון מאסק, מייסד טסלה ובעלי טוויטר, חשף הבוקר (חמישי) כי חברת Neuralink שבבעלותו תתחיל לפתח שבבים שיושתלו במוח, וכי בחצי השנה הקרובה תתחיל בניסויים בבני אדם. באירוע ההשקה הוצג סרטון שלדברי מאסק הציג קוף שמשתמש בשתל מוח כדי לשלוט בסמן ולהקליד במחשב.

"הרבה פעמים אנשים חושבים שהם לא באמת יכולים לעבוד ב- Neuralink כי הם לא יודעים כלום על ביולוגיה או איך המוח עובד", אמר מאסק, והוסיף כי "הדבר שאנחנו באמת רוצים להדגיש כאן הוא שאתה לא צריך כי כאשר אתה מפרק את הכישורים הדרושים כדי לגרום ל-Neuralink לעבוד, זה למעשה הרבה מאותן כישורים שנדרשים כדי לגרום לשעון חכם או לטלפון מודרני לעבוד".

כפי שהבטיח מאסק בשנת 2016, הטכנולוגיה אף תאפשר לאדם עם שיתוק להשתמש בפלאפון - מהר יותר מאשר אדם ללא מוגבלות פיזית. "תאפשר למישהו עם שיתוק במוחו להשתמש בסמארטפון יותר מהר למישהו שמשתמש באגודלים", טען.

"אנחנו רוצים להיות מאוד זהירים ובטוחים שזה יעבוד טוב לפני שמשתילים מכשיר בגופו של האדם", אמר מאסק. הוא גם הצהיר שהגיש את כל המסמכים הנדרשים ל-FDA האמריקני. "כנראה בעוד כשישה חודשים נוכל להציג את הפיתוח לאנושות".

אילון מאסק שבב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד