כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מקרי המוות נמשכים

אחראי על הגיוס: קולונל רוסי נמצא ללא רוח חיים

קולונל רוסי בכיר שמילא תפקיד במאמצי הגיוס של הנשיא ולדימיר פוטין נמצא ללא רוח חיים במשרדו של מפקדו כשהוא ירוי. אשתו כתבה מכתב לפוטין והתלוננה על כשלים רבים, וביקשה לפתוח בחקירה. אלמנתו כתבה: "הוא היה פטריוט של מולדתו"

אחראי על הגיוס: קולונל רוסי נמצא ללא רוח חיים
קשישה אוקראינית מודה לחיילים האוקראינים על השחרור צילום: משרד ההגנה האוקראיני

קולונל רוסי בכיר שמילא תפקיד במאמצי הגיוס של הנשיא ולדימיר פוטין, נמצא ירוי במשרדו של מפקדו. האיש היה אחראי לגייס חיילים חדשים וטיפל בבעיות רבות, כך לדברי אלמנתו. אל"מ ואדים בויקו, בן 44, מוולדיווסטוק, נמצא מת ב-16 בנובמבר מירי.

ימים ספורים לאחר מות בעלה, כתבה יוליה בויקו מכתב לפוטין וביקשה ממנו לחקור את מותו של בעלה, אותו תיארה כ"פטריוט של מולדתו, קצין אמיתי ומקצוען בתחומו".

המכתב הוא מ-20 בנובמבר, אך ערוץ 'וולדיווסטוק ניוז' פרסם אותו רק לאחר כמה ימים. לפי מכתבה של יוליה, באמצע ספטמבר - בערך בזמן שפוטין קבע לגייס 300,000 חיילי מילואים, בעלה הפך לאחראי על הקליטה והמגורים של החיילים המגויסים.

ואדים בויקו

מכאן ואילך, סיפרה האלמנה, בעלה בילה את רוב הלילות שלו בעבודה ונאבק בבעיות לוגיסטיות רבות, אך לא קיבל תמיכה מהממונים עליו. מאוחר יותר, הוטל על בויקו לתקן כלי רכב צבאיים שהיו אמורים להישלח לאוקראינה, וכן להכין את הגיוסים החדשים ללחימה.

לטענת אלמנתו בעיה התעמת עם הממונה הישיר שלו, ראש בית הספר הימי, אדמירל אולג ז'ורבלב, אבל במקום להתמודד עם הבעיות, לדברי יוליה, הבוס של בעלה הרגיע אותו ש"הכל יהיה בסדר", ואז לקח חופשת מחלה והשליך את האחריות על סגנו.

יוליה בויקו סיפרה כי בעלה סבל מנדודי שינה במשך חודש ואיבד יותר מ-33 קילו. באמצע נובמבר, נציבים צבאיים שהופקדו על חקירת תלונותיהם של מגויסים איימו על הקולונל בהאשמות פליליות וקנסות בסך 100 מיליון רובל (1.6 מיליון דולר) בגלל ציוד צבאי פגום.

יומיים לאחר מכן, בויקו הגיע לבית הספר הימי, נכנס למשרדו של הבוס שלו, ולאחר שלא יצא משם החלו חיפושים אחריו, והוא נמצא ירוי בחדר. אלמנתו דורשת מפוטין לחקור את מותו. מותו הוא המשך של מקרי מוות רבים בלתי מפוענחים של בכירים רוסים רבים מאז החלה המלחמה באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה ולדימיר פוטין מוות מסתורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד