כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024
צפוי לעונש כבד

הוביל את הפריצה לקפיטול והורשע ב'קשירת קשר להמרדה'

בית המשפט בארה"ב הרשיע אתמול את סטוארט רודס, בקשירת קשר להמרדה, וצפוי לגזור עליו עונש של עד 20 שנות מאסר בגין המעשים בהם הורשע. רודס נחשב למייסד ארגון הימין הקיצוני 'שומרי השבועה', ובית המשפט מייחס לו חלק משמעותי בארגון המחאה נגד הפסדו של טראמפ בבחירות, והפריצה לבניין הקפיטול

הוביל את הפריצה לקפיטול והורשע ב'קשירת קשר להמרדה'
המהומות בקפיטול צילום: צילום מסך

בית המשפט בארה"ב הרשיע אתמול (רביעי) את סטוארט רודס, בקשירת קשר להמרדה והוא צפוי לעונש כבד של עד 20 שנות מאסר. רודס נחשב למייסד הארגון הימיני הקיצוני 'שומרי השבועה', ובית המשפט מייחס לו חלק משמעותי בארגון המחאה נגד הפסדו של טראמפ בבחירות, והפריצה לבניין הקפיטול בימים האחרונים לכהונתו של טראמפ כנשיא.

במהלך המשפט, הוצגו בפני בית המשפט ראיות לכך שרודס רכש תחמושת וציוד נוסף לפני המהומות, לטענת התביעה כחלק מההתארגנות שלו לאותה מחאה אלימה. כמו כן נחשפו התבטאויות שלו אודות 'מלחמת אזרחים עקובה מדם' ו'התקוממות ומרד' שהוא תכנן נגד הממשל האמריקאי, עד להדחתו של ג'ו ביידן והחזרתו של טראמפ לכס הנשיאות. מבקריו של טראמפ טוענים כי הוא עצמו תדלק את המחאה האלימה, ובמשך זמן ממושך סירב לקרוא למפגינים לסגת מבנין הקפיטול.

טראמפ עצמו קרא לתומכיו לבוא, ופרסם הצהרות בהן הבהיר כי לא יאפשר את קבלת תוצאות הבחירות, משום שלטענתו הן זויפו. בקונגרס האמריקאי נערך שימוע ממושך לאנשים שנטלו חלק באותה מתקפה על בנין הקפיטל, וכן למקורביו של טראמפ באותה העת, בניסיון להטיל את האחריות המלאה לאירועים על כתפיו של מי שכיהן אז כנשיא. טראמפ עצמו טוען מנגד שמדובר בצעדים חסרי תקדים, כשנשיא עומד למשפט של הקונגרס לאחר שסיים את כהונתו, דבר שלא היה מעולם בהיסטוריה האמריקאית.

ארה"ב מהומות הקפיטול ג'ו ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד