ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מתכנן לחזור

בוריס ג'ונסון למתפללי בית הכנסת: "הדחתי הייתה טעות"

ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון, אמר לקהל בית הכנסת במחוז שלו בלונדון כי הוא מאמין שהדחתו מתפקיד ראש הממשלה הייתה "טעות". ג'ונסון שיבח את הסכמי אברהם ועודד שיתוף פעולה רב יותר בין ישראל למדינות המפרץ

בוריס ג'ונסון למתפללי בית הכנסת: "הדחתי הייתה טעות"
בוריס ג'ונסון עם חרדים בלונדון ב-2019 בקמפיין בחירות צילום: באדיבות המצלם

בהופעה באירוע של חברי בית כנסת (Ruislip) בלונדון אמר ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון, כי הוא הודח "בטעות". אחד מחברי בית הכנסת שהשתתף באירוע, אמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish News, כי "בוריס השתמש במילה 'טעות' כאשר נשאל על הדחתו על ידי אחד המשתתפים. "היה ברור לאורך כל השיחה שהוא הרגיש שהוא הודח בטעות, וברור שבהחלט יש לו שאיפות פוליטיות".

ג'ונסון התחייב להמשיך לתמוך בממשלתו של רישי סונאק מחליפו, אך הבהיר במספר הזדמנויות שהוא מאמין שזו הייתה "טעות" להחליף אותו. הוא גם השתמש בביטוי "אם אחזור שוב" במהלך שיחתו עם כ-40 חברים מהקהילה היהודית הקטנה במערב לונדון.

ג'ונסון אמר שהקהילה ויהודים במקומות אחרים בבריטניה ימשיכו לקבל את "התמיכה הבלתי מעורערת שלו". הוא הוסיף: "אני שמח לתמוך בקהילה היהודית בתקופתי כראש ממשלה, שר החוץ וראש עיריית לונדון". ג'ונסון אמר כי הוא רואה שהמלחמה באוקראינה תימשך בעתיד הנראה לעין, והזהיר כי אין הסכם שאוקראינה תוכל לעשות עם רוסיה.

הוא אמר: "אתה לא יכול לנהל משא ומתן עם תנין שאוכל את הרגל שלך" והוסיף, "אני באמת מאמין שאוקראינה יכולה לנצח". בהתייחס למזרח התיכון, ג'ונסון אמר כי הוא מופתע מכך שאיראן לא הצליחה לייצר נשק גרעיני. הוא הגן על החלטת בריטניה לחתום על הסכם הגרעין ב-2015 בזמן שהיה שר החוץ כ"הדבר הנכון לעשות", אך הדגיש על בריטניה, ישראל ומדינות אחרות ברחבי העולם להמשיך בלחץ על איראן.

לגבי ישראל, ג'ונסון שיבח את הסכמי אברהם ועודד שיתוף פעולה רב יותר בין ישראל למדינות המפרץ, וכינה את ישראל "הכוח הכלכלי של האזור". הוא אמר שאפילו "הסעודים" יכולים לראות את היתרונות של התקשרות עם ישראל. ג'ונסון גם שיבח את תפקידו של דונלד טראמפ בהבאת הסכמי אברהם והצהיר "בגלל זה אני לא מסכים עם אנשים שאומרים שטראמפ היה רע לגמרי".

בוריס ג'ונסון אנגליה איראן לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד