כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עזב את סין

מייסד עלי באבא מתגורר ביפן ומבקר בישראל

ג'ק מא, המיליארדר הסיני שעזב את סין עקב רדיפות מצד המשטר, מבלה את זמנו בטוקיו עם המשפחה, שומר על פרופיל נמוך ומטייל במדינות בעולם כולל ארה"ב וישראל אליה הגיע כמה פעמים

מייסד עלי באבא מתגורר ביפן ומבקר בישראל
ג'ק מא מייסד עלי באבא צילום: Pixabay

מייסד עלי באבא, ג'ק מא, מתגורר בטוקיו כבר כמעט שישה חודשים לאחר שנעלם מעיני הציבור בעקבות הדיכוי של סין נגד חברות טכנולוגיות, כך דיווח ה'פייננשל טיימס' אמש (רביעי). על פי הדיווח, מא מטייל הרבה בישראל וארה"ב, אם כי לא צוין מה האינטרסים שלו בישראל והיכן היה.

המיליארדר שמר על פרופיל נמוך מאז שהרגולטורים הסיניים ביטלו את ההנפקה של החברה שלו בשנה שעברה והשיתו על עלי באבא קנסות על סך 2.8 מיליארד דולר בגין שימוש לרעה בהגבלים עסקיים.

העיתון דיווח כי הוא בילה חלק ניכר מששת החודשים האחרונים עם משפחתו בטוקיו ובחלקים אחרים של יפן, יחד עם ביקורים בארצות הברית ובישראל. מא שומר על פרופיל נמוך במהלך שהותו בטוקיו, הוא הביא איתו את השף האישי והאבטחה שלו וצמצם את הפעילות הציבורית שלו למינימום, כך אמרו אנשים שיש להם ידע ישיר על מקום הימצאו.

העיתון הבריטי דיווח כי מא ביקר כמה חברים בטוקיו, והפך ל"אספן נלהב" של אמנות מודרנית יפנית, כמו כן נאמר כי הוא בוחן את הרחבת האינטרסים העסקיים שלו. מא נעלם מעיני הציבור מאז ביקר את הרגולטורים הסיניים לפני שנתיים, הוא האשים את הבנקים הממשלתיים בהתנהלות בעייתית, וקרא לחברות אשראי חדשות להעניק אשראי לאנשים.

עלי באבא ג'ק מא סין יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד