כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

פרויקטור הקורונה הפרופ' סלמאן זרקא לרבני העיר ב''ב: ״בשבועיים האחרונים, מס' החולים הקשים מהציבור החרדי הוכפל פי חמישה, זה מדאיג מאוד״

הגרחי''א לנדא שליט''א: "פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה, צריך להילחם בתופעת המידע הכוזב נגד החיסונים, שגורמת סכנה לאנשים״ • הגרש''צ רוזנבלט שליט''א: "כולם רואים שמאז הופעת החיסונים, המחלה ירדה, ודאי שזוהי ההשתדלות המחויבת מן התורה״ • הגר''מ בן שמעון שליט''א: "אני מבקש מכל האוכלוסייה המבוגרת והאוכלוסייה בסיכון גבוה לשמוע בקול הרופאים וללכת להתחסן כנגד אומיקרון וכנגד שפעת״

פרויקטור הקורונה הפרופ' סלמאן זרקא לרבני העיר ב''ב: ״בשבועיים האחרונים, מס' החולים הקשים מהציבור החרדי הוכפל פי חמישה, זה מדאיג מאוד״
ביקור הפרוייקטור בעזר מציון צילום: באדיבות המצלם

לאחר שביקר בשבוע שעבר במעונם של גדולי רבני ירושלים עיה''ק, בכדי להסביר את נחיצות נטילת החיסון המשולב כנגד שפעת וקורונה, בשל העלייה בתחלואה. הגיע השבוע פרויקטור הקורונה ויו''ר 'מגן ישראל' הפרופ' סלמאן זרקא, לביקור אצל רבני העיר ופרנסי הציבור בעיר התורה והחסידות בני ברק.

את הביקור פתחו הפרויקטור וצוותו בלשכת רבני העיר. לאחר דברי פתיחה של ראשי הדסק החרדי ב'מגן ישראל' אבי לוין ואליהו ארנד, אשר הציגו בפני הרבנים וראש העיר את נתוני התחלואה במגזר החרדי, ואת החשיבות של קריאת הרבנים לציבור ליטול את החיסון, העלה הפרופ' זרקא בפני הרבנים את הצורך החיוני בנטילת החיסון למי שנמצא בקבוצת סיכון ובגילאי 65+.

''החיסון מונע תחלואה קשה שבמקרים מסוימים אף יכולה אף לגרום למוות. נטילת החיסון באוכלוסיות אלו הוא הצלת חיים, לא רק בעצם השמירה על החיים, אלא גם באיכות החיים. ישנם אנשים שחלו קשה ועד היום לא חזרו לתפקד בצורה רגילה, את זה אפשר למנוע בנטילת החיסון המשולב שזמין כיום בכל קופות החולים."

כמו כן הדגיש הפרויקטור את החשיבות להיבדק בבדיקה מוסדית, "כיום ישנה תרופה מצילת חיים למי שחלה בקורונה, התרופה מועילה רק עד חמישה ימים מההדבקה, לכן חשוב מאוד שמי שחושש שחלה בקורונה ילך מיד להיבדק בבדיקה מוסדית שכן רק עם בדיקה זו ניתן לקבל את התרופה." פרופ' זרקא אף חשף בפני הרבנים כי במהלך השבועיים האחרונים, מס' החולים מקרב הציבור החרדי הכפיל את עצמו פי חמישה, ''זהו נתון מדאיג מאוד, חייבים לעורר את הציבור ללכת להתחסן בחיסון המשולב."

הגרחי"א לנדא שליט''א רבה של העיר פתח בדברי 'המגיד ממעזריטש' לבנו רבי אברהם המלאך, שיזהר בבריאות גופו, כיון שכאשר נעשה נקב קטן בהגוף אזי נעשה חור גדול בנשמה," כשאדם חלילה חולה הוא מנוע להתפלל וללמוד, כל העניינים הרוחניים נפגעים, אי אפשר לשים את הגוף בצד, אנחנו עובדים עם הגוף." הרב אף סיפר לנוכחים כי הוא עצמו קיבל השבוע את החיסון המשולב. "פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה, הקב''ה מצווה אותנו 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', צריך להילחם בתופעת המידע הכוזב נגד החיסונים, שגורמת סכנה לאנשים שחוששים להתחסן בשל כך."

''החיסון נגד הקורונה הוא מתנה משמיים, אסור לנו להיות כפויי טובה כלפי הקב''ה, אומרים ה' יעזור, ה' כבר עזר ושלח לנו את החיסון, מחובתינו לנהוג לפי המלצות הרופאים ואנשי מקצוע שבדקו את הדברים וליטול את החיסון, זוהי חובה על כל אחד ואחד." הצטרף לדבריו עמיתו לרבנות העיר הגרש''צ רוזנבלט שליט''א. "כולם רואים שמאז הופעת החיסונים, המחלה ירדה, ודאי שזוהי ההשתדלות המחויבת מן התורה."

רבה הספרדי של העיר הגר''מ בן שמעון שליט''א, שנבצר ממנו להשתתף בפגישה, שיגר עם יו"ר הדסק החרדי ב'מגן ישראל' אבי לוין, מכתב שהוקרא ע''י ראה''ע הרב אברהם רובינשטיין, "אני מבקש מכל האוכלוסייה המבוגרת והאוכלוסיה בסיכון גבוה לשמוע בקול הרופאים וללכת להתחסן בחיסון המשולב כנגד אומיקרון ושפעת." את מכתבו מסיים הרב, "זוהי מצווה גדולה מאוד לשמוע בקול הרופאים, זה עניין של מצוות ונשמרתם."

בסיום הפגישה העלה ראה''ע את הבעייתיות שהתרופה 'פקסלוביד' נגד נגיף הקורונה, זקוקה לאישור של הרופא המחוזי, ולא די באישור רופאי המשפחה, מה שמקשה על קבלת התרופה. הפרויקטור רשם את הדברים, והבטיח לטפל בנושא במהירות האפשרית.

ביקור הפרוייקטור במעונם של רבני בני ברק • באדיבות המצלם

לאחר הפגישה עם רבני העיר, המשיכו ראשי הדסק החרדי והפרופ' זרקא, יחד עם אבי בלומנטל ומני חדד יועצי משרד הבריאות למגזר החרדי, למרכז הארצי של 'עזר מציון' שם פגשו את יו''ר הארגון, הרב חנניה צ'ולק, ואת זאב פרוינד, מנהל מערך החרום של הארגון.

הרב צ'ולק הציג לפרוייקטור את הפעילות המקצועית וההתנדבותית העניפה שהוביל הארגון בתקופת הקורונה: סיוע מקיף ומותאם לאתגרי התקופה  לאוכלוסיות הנעזרות ע"י הארגון לאורך השנה כולה, כמו חולי סרטן, אנשים עם צרכים מיוחדים, קשישים ומתמודדי נפש, השאלת מחוללי חמצן רבים שנרכשו במיוחד לאור הצרכים, הפעלת מערך ארצי של מתנדבים שבשיתוף עם הרשויות המקומיות וקופות החולים סייעו בחלוקת מזון ותרופות במהלך הסגרים, לחולים, לקשישים ולמבודדים, ועוד.

בפגישה גם הוצגה בפני פרופ' זרקא ההיערכות המיוחדת של "עזר מציון" בנושא הפעלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם והפתרונות היצירתיים והחדשנים שבהם נקטה הנהלת המאגר ושהיוו מודל לפעילות מאגרים אחרים בעולם כולו, ביניהם הפתרונות לאתגרי ביצוע איסופים מתורמים בעת שלא ברור מצבם הרפואי או הטסת מנות לחולים ברחבי העולם בעת שהשמיים בארץ סגורים.

פרופ' זרקא הביע את הערכתו לעשייה הכללית של הארגון ולפעילות המיוחדת במהלך הקורונה והדגיש את חשיבות ארגון עזר מציון למערכת הבריאות בישראל.

לאחר ששמע רבות על ארגון 'חברים לרפואה' בזכות פעילותו העניפה בתקופת הקורונה, ביקש הפרויקטור לעמוד מקרוב אחר פעילות הארגון. את הפרופ' זרקא קיבלו המנכ''ל הרב ברוך ליברמן והסמנכ''ל איציק לבל שסיפרו לפרויקטור על הארגון שמציל תרופות שהחולים סיימו להשתמש בהם, אורזים אותם מחדש בפיקוח רוקחים מוסמכים, ומחלקים אותם למעוטי יכולת חינם אין כסף. ״'חברים לרפואה' שולח אלפי תרופות מידי חודש בחודשו, רובם הגדול עבור קשישים ונכים המתקיימים מקצבאות הביטוח הלאומי שמופנים לארגון על ידי גורמי רווחה. יש בפעילות זאת גם תרומה לאיכות הסביבה - במקום להיזרק לפח לזהם את הקרקע ואת מקורות המים, התרופות מועברות לנזקקים או מושמדות בהליך מבוקר", סיפר הרב ליברמן.

פרויקטור הקורונה הפרופ' סלמאן זרקא אמר לאחר הביקור: "זו לא הפעם הראשונה שאני מבקר בב''ב, אך נפעמתי הפעם לראות את מפעלי החסד בעיר ואת הדאגה הכנה של הרבנים לציבור התושבים. רק בשיתוף פעולה נצליח למנוע תחלואה בקרב האוכלוסיה המבוגרת״.

הרב צ'ולק עזר מציון סלמאן זרקא הרב חיים יצחק אייזיק לנדא הרב שבח צבי רוזנבלט הרב בן שמעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד