כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חילופי האשמות לפני חילופי התפקידים

השר המיועד מגיב לשר היוצא: "ישראל בטוחה יותר בלעדיך"

השר לבט"פ היוצא, עמר בר-לב תקף היום את מחליפו המיועד וטען כי הוא "רואה את העלייה במספר אירועי תג מחיר ואת הכניסה של בן גביר לתפקיד כקשורים" | בן גביר לא נשאר חייב וכינה את בר-לב כ"שר שהזיכרון הוא לא הצד החזק שלו וכי ישראל בטוחה יותר בלעדיו"

השר המיועד מגיב לשר היוצא: "ישראל בטוחה יותר בלעדיך"
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יושב ראש עוצמה יהודית איתמר בן גביר, הגיב הערב (חמישי) לדברים שאמר השר לביטחון הפנים היוצא עמר בר-לב, לפיו העלייה באירועי התג מחיר קשורה לכניסתו לתפקיד. בהודעה שפרסם הערב, מסר השר המיועד לביטחון לאומי כי "בר-לב היה השר הכי כושל שבתקופתו עלו הפיגועים במאות אחוזים, הפשיעה ברחוב הפכה למכת מדינה, אלפי שוטרים התפטרו בשל תנאי שכר עלובים וחוסר גיבוי". הוא הוסיף כי "ישראל תהיה בטוחה יותר בלי עומר בר-לב".

בן גביר הוסיף, "כאשר בר לב מאשים אותי במקרי האלימות האחרונים, עוד טרם נכנסתי לתפקידי, הרי ששוב מתגלה כי בפני השוטרים והאזרחים עומד שר שהזיכרון הוא לא הצד החזק שלו, ובמעשיו הוא פגע לא רק במשטרה, אלא בכלל אזרחי ישראל".

מוקדם יותר היום אמר השר בר-לב בשיחה עם כתבים לקראת סיום תפקידו, השר בר-לב האשים את מחליפו המיועד במקרי האלימות הרבים שהתרחשו לאחרונה ברחבי הארץ, בין היתר בכבישים, והבהיר כי הוא מוטרד מהמינוי המסתמן: "אנחנו חווים תקופה של אלימות בכלל בחברה הישראלית. חלק מהתוצאה של זה אלו המנדטים שבן גביר וסמוטריץ' קיבלו. אני יכול לייחס את זה לתופעה שקורית בחברה של אמונה שיש מקום לשימוש בכוח – כלומר, שאפשר בכוח לפתור בעיות".

השר הוסיף כי "במקביל לאירועי הדריסה שאנחנו חווים בשבועות האחרונים שנעשו על ידי ערבים-ישראלים, חלה גם עלייה משמעותית באירועי תג מחיר באותם שבועות וזה קשור ישירות לאווירה שמקרין השר המיועד לביטחון לאומי". 

"האלימות היא לא רגעית", אמר. "אני רואה קשר בין עלייה באירועי תג מחיר לכניסה של בן גביר לתפקיד. זה גם מתחבר להתקפות שלו על הרמטכ"ל ולרצון שלו לבקר את חייל גבעתי בכלא. הכול נעשה כדי ללבות את האלימות המילולית והפיזית".

בר-לב הייחס גם לדברי המפכ"ל יעקב שבתאי בהקלטות שנחשפו בכאן חדשות, בהן הוא נשמע מזלזל באפשרות להסלמה לפני שומר החומות. "יש כאן הדלפה מכוונת בשביל להאדיר מישהו אחד ולהחליש מישהו אחר", טען בר-לב בשיחה עם כתבים לרגל סיום תפקידו הצפוי.

על דברי המפכ"ל שלשום, אחרי הפיגוע בבנימין, כי הוא "רוצה לראות מחבל הרוג", אמר בר-לב: "כולכם מכירים את קובי, הוא מתבטא בצורה חופשית ולא תמיד שוקל כל מילה כזו או אחרת". על עצם העניין אמר השר: "כל אירוע שיש בו מחבלים שמסכנים חיי אדם, אני רוצה שהמחבלים שסיכנו חיי אדם ייהרגו".

איתמר בן גביר עמר בר לב השר לביטחון פנים חילופי שרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד