כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
באיזו מהירות תנוע?

מת"א לחיפה בחצי שעה: אושרה התוכנית הגרנדיוזית של רכבת ישראל

הוועדה לשמירת הסביבה החופית החליטה לקדם את תוכנית "הכפלת מסילות החוף" כך שהרכבת תעבור בתוך חיפה וצפויה להגיע לת"א בתוך כחצי שעה | הרכבות המהירות הן נדבך מרכזי להשגת התוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040

מת"א לחיפה בחצי שעה: אושרה התוכנית הגרנדיוזית של רכבת ישראל
רכבת. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הוועדה לשמירת הסביבה החופית (ולחו"ף) במינהל התכנון החליטה לדחות את הערעורים המרכזיים הנוגעים לתוכנית "הכפלת מסילות החוף" בין תל אביב וחיפה כך פורסם היום (חמישי) באתר 'כלכליסט'. המשמעות היא שהרכבת תעבור בתוך חיפה כפי שתוכנן, ולא תעקוף אותה במנהרה כפי שביקשו המערערים ושזמן הנסיעה בין חיפה לת"א יתקצר לכחצי שעה.

על פי הדיווח של העיתונאי יובל שדה, ההחלטה התקבלה בדיון פנימי של הולחו"ף בשבוע שעבר, וכעת זו צפויה לעבור לאישור הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) במסגרת תת"ל 65א'. דחיית הערעורים תאפשר את קידום תת"ל 65א', המהווה את התוכנית להכפלת המסילות בין חיפה ותל אביב, לטובת הקמת רכבת מהירה בין שני המטרופולינים.

יש להדגיש כי אין קשר ישיר בין דחיית הערעורים לעקיפת חיפה על ידי מנהרה לבין התוכנית למנהור המסילות הקיימות בחיפה לטובת חיבור העיר לקו החוף שלה. התוכנית שנוגעת למנהור המסילות על תוואי החוף בעיר היא תת"ל 65ב', וזו פוצלה מהתוכנית 65א' שנוגעת לתוואי ה"בינעירוני" של המסילה. בתוכנית הוחלט להותיר אפשרות סטטוטורית להקמה של תחנת רכבת בטירת הכרמל, אך זו לא תקודם או תתוקצב בשלב הנוכחי.

התוכנית מתייחסת באופן ספציפי למקטע בין שפיים לחוף הכרמל, ומקטע זה כבר תוקצב ב-15.5 מיליארד שקל, במסגרת תוכנית החומש של רכבת ישראל שעברה בתקציב האחרון. התוכנית תוביל לחיבור מהיר בין המטרופולינים וקיצור זמני נסיעה ובמסגרתה יבוצע שדרוג של המסילות הקיימות שיאפשר נסיעה במהירות של עד 160 קמ"ש, ותוספת של שתי מסילות חדשות שיאפשרו נסיעה במהירות של עד 250 קמ"ש.

ברכבת ישראל רואים את הרכבות המהירות כנדבך מרכזי להשגת מטרות התוכנית האסטרטגית של החברה לשנת 2040: הגדלת מספר הנסיעות ברכבת פי 4 ל־300 מיליון איש בשנה, הגדלת שיעור הנסיעות ברכבת מכלל הנסיעות מ־3% ל־9%, הורדת השימוש ברכב הפרטי ב־10% והגדלת שיעור הנסיעות הארוכות ברכבת (מעל 50 ק"מ) מ־10% ל־40%. 

רכבת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד