כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
במהלך פעילות יזומה

סמוך לגבעת זאב: מחבל יידה בקבוקי תבערה ונורה

מחבל נפגע מאש צה"ל לאחר שידה בקבוק תבערה לעבר מכוניות ישראליות סמוך לגבעון שמצפון לירושלים. הוא פונה על ידי הסהר האדום להמשך טיפול רפואי

סמוך לגבעת זאב: מחבל יידה בקבוקי תבערה ונורה
השלכת בקבוק תבערה. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

לוחמי צה"ל שהיו בפעילות יזומה סמוך לגבעת זאב זיהו לפני זמן קצר חשוד שהשליך בקבוקי תבערה סמוך לגבעון החדשה, בעוטף ירושלים. הלוחמים ירו לעבר החשוד שנפגע באורח בינוני ופונה מהמקום באמבולנס של הסהר האדום.

במהלך סריקות של הכוחות במקום, אותרו מספר בקבוקי תבערה נוספים. אין נפגעים לכוחותינו.

בתוך כך, בישראל נערכים לירי רקטות מרצועת עזה והעלו כוננות במערכי ההגנה האווירית בדרום הארץ. בירושלים העבירו מסר לחמאס באמצעות המצרים והקטארים כי לא יקבלו כל הפרת ריבונות מצד עזה וכי יגיבו ביד קשה. ישראל דרשה מחמאס לסכל כל ניסיון ירי של הג'יהאד האסלאמי. 

במערכת הביטחון מדגישים ששני בכירי הארגון שנהרגו הלילה בג'נין לא היו היעד, אלא חוסלו כי הגיעו להתעמת עם כוחות דובדבן ופתחו באש. פעיל הג'יהאד האיסלאמי, מוחמד א-סעדי שחוסל היום היה אחד מחוטפי גופתו של טירן פרו. הפעיל שחוסל היה אחראי על העברות כספים לחוליות טרור בצפון השומרון. ‏יעד המעצר ויסאם פאיז, קיבל הכוונה ממפקדת הג'יהאד האסלאמי בעזה ובחו"ל.

המבצע שהתרחש לפנות בוקר בג'נין, החל לקראת השעה 02:00 כשכוח מסוערב הגיע לביתו של המבוקש ואסם פאיז ועצר אותו ללא התנגדות. יחד איתו נעצרו עוד שני מבוקשים. עם השלמת המעצר, בתוך כשתי דקות, הגיעו כוחות נוספים של דובדבן, הפעם בכלים ממוגנים עם לוחמי סיירת חרוב, לסייע ביציאת הכוחות והמבוקשים החוצה מהכפר. בזמן הזה חמושים ירו לעבר הלוחמים שהשיבו בירי.

בקבוק תבערה גבעת זאב גבעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד