כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גלריה מוארת

ישראל בלילה סגול: אלפי מבנים מוארים כהזדהות עם בעלי מוגבלויות

'לילה סגול' חוזר: הלילה מצוין בעולם היום הבינלאומי למען זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות. ישראל כולה - מצפון ועד דרום, באוויר, בים וביבשה ואף מעבר לים – מוארת כעת בסגול • לראשונה השנה: מאות אלפי מרפסות בתים מוארות בסגול באמצעות שרשראות תאורה סגולות

ישראל בלילה סגול: אלפי מבנים מוארים כהזדהות עם בעלי מוגבלויות
לילה סגול בפארק השעשועים צילום: מג'יק קאס

מאות רשויות ברחבי הארץ, משרדי ממשלה, שגרירויות ברחבי העולם, משטרת ישראל, התעשייה האווירית, החברה למתנ"סים, ישראייר, בנק הפועלים, בנק לאומי, קו 64 מפ"ת לת"א של אלקטרה אפיקים, דואר ישראל, חברת חשמל, מקורות, בנק ישראל, רכבת ישראל, מוזיאונים ותיאטראות (אנו – מוזיאון העם היהודי, מוזיאון ארץ ישראל, מוזיאון תל אביב, תיאטרון הבימה, תיאטרון חיפה, תיאטרון באר שבע, הצלמניה באר שבע, היכל התרבות אריאל, מרכז נא לגעת ביפו ועוד), מכללות ואוניברסיטאות (מכללת תל חי ק"ש, מכללת ספיר בשדרות, מכללת סמינר הקיבוצים ת"א, אוניברסיטת אריאל, מכללת אפרתה ירושלים, מכללת SCE ע"ש סמי שמעון קמפוס ב"ש+קמפוס אשדוד, מכללה אקדמית להנדסה עזריאלי ירושלים), הג'וינט, חברת סיסקו, רשת מלונות פתאל, משרד הפרסום גיתם ו- אדלר חומסקי&ורשבסקי ועוד.


לילה סגול במשרד המשפטים • צילום: משרד המשפטים

כבכל שנה, מתקיים "לילה סגול" בסמוך ליום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות המצוין במדינות רבות ברחבי העולם.

נושא הפרויקט השנה הוא "מתן הזדמנות שווה לאנשים עם מוגבלויות בתעסוקה, בקהילה ובחברה".

ברשתות החברתיות ובמגוון פלטפורמות נוספות מועלים תכנים המקדמים את הנושא, תוך שימת דגש על שיתופי פעולה נרחבים בין כלל הגורמים הרלוונטיים למען קידום החזון.

גם משרד החינוך הצטרף השנה למיזם: בבתי הספר יעבירו המורים מערכי שיעור העוסקים בשילוב ובהכלה של השונה, ובנוסף המשרד מאיר חמישה בניינים ברחבי הארץ.


לילה סגול במטוס ישראייר1 • צילום: עודד צביקל

רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס: "מפעל הפיס חרת על דגלו את נושא השילוב, התמיכה והקידום של אנשים עם מוגבלויות בישראל והציב אותו כאחד מחמשת תחומי הליבה של הארגון בזירה החברתית. לאחר שבשנתיים האחרונות הצלחנו להגיע עם המסר החברתי החשוב הזה למיליוני אנשים וצרבנו אותו בתודעה הציבורית, הוצאנו אל הפועל, יחד עם שותפינו בשלטון המקומי והאזורי עשרות רבות של מיזמים , שחלקם כבר פועלים וחלקם ייצאו לדרך עוד השנה וכל מטרתם להעניק הזדמנות שווה לאנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה בישראל, ולשלבם באופן עמוק יותר בחברה ובקהילה. המסר שלנו ביום הזה הוא חד וברור: אנחנו אתכם לכל אורך הדרך ונמשיך להשקיע משאבים ומאמצים רבים למען שיפור איכות חייכם ולמען שוויון הזדמנויות מלא בכל תחומי החיים".


לילה סגול בשגרירות ישראל באוזבקיסטן • צילום: שגרירות ישראל באוזבקיסטן

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "אני שמח שאנחנו ממשיכים עם היוזמה החשובה הזו. היום מבינים יותר מתמיד כמה ערך יש בשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה ובכלל במרקם החיים. כל אדם הוא ייחודי ומחפש לתרום בדרכו, ואנחנו  ברשויות המקומיות, שואפים ללוות את התושבים שלנו לשילוב בכל התחומים. זה מה שיצור חברה חזקה, מלוכדת ומגוונת."

שי חג׳ג׳, יו"ר המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים: "חברה נמדדת ביחסה לחלשים בתוכה ובדאגתה להם. לצערנו, אנחנו נתקלים עדיין בתופעות של יחס מתנכר, עלבונות וריחוק חברתי כלפי ילדים ואנשים עם מוגבלויות. 'לילה סגול' הוא חלק מתוכנית חינוכית-קהילתית שנועדה לעשות את מה שכולנו כל כך זקוקים לו – לחזק אנשים עם  מוגבלויות וליצור חברה רגישה, טובה וחזקה יותר".


לילה סגול בבנין מטה משרד החינוך • צלם: שלומי אמסלם

עידן מוטולה, עורך אתר "שווים" : "יש הרבה מה לשפר בכל נושא היחס של החברה וגופי המדינה לאנשים עם מוגבלויות: נגישות, תעסוקה, דיור ועוד. 'לילה סגול' נועד להעלות למודעות הציבורית בדיוק את הנושאים הללו. מה כל אחד מאיתנו יכול לעשות בגזרתו כדי לסייע בשילוב עמוק יותר של ילדים ובוגרים עם מוגבלויות בחברה הישראלית, בקהילה ובעבודה".



לילה סגול במצודת זאב • צילום: דוברות הליכוד


לילה סגול בשגרירות ישראל באנקרה • צילום: שגרירות ישראל באנקרה


לילה סגול במשרד המשפטים • צילום: משרד המשפטים


לילה סגול בעיריית חיפה • צילום: דוברות עיריית חיפה


לילה סגול בעיריית עכו • צילום: שרון דהאן דובר עיריית עכו


לילה סגול באנו מוזיאון העם היהודי • צלם: שלמה גנדלמן (Large)

 

סגול בעלי מוגבלויות מפעל הפיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד