ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מלכת הטרור

איראן חשודה בהתקפות על בתי כנסת ואיום על מנהיג יהודי

הרשויות בגרמניה מאמינות שחיל משמרות המהפכה של איראן עומד מאחורי שורה של התקפות אחרונות על בתי כנסת. הרשויות חושדות כי האיראנים מהווים איום על מנהיג יהודי מקומי

איראן חשודה בהתקפות על בתי כנסת ואיום על מנהיג יהודי
מעצר בגרמניה: אילוסטרציה צילום: משטרת ראבנסבורג גרמניה

אתר החדשות הגרמני Tagesschau, דיווח כי הרשויות בגרמניה מאמינות שחיל משמרות המהפכה האיסלאמי של איראן עומד מאחורי שורה של התקפות אחרונות על בתי כנסת. על פי הדיווח, חקירה בראשות התובע הכללי של מדינת נורדריין-וסטפאליה, קבעה, כי נשיא המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה, יוסף שוסטר, נמצא בסכנה והוא מהווה מטרה של החוליה האיראנית, שנחשדים בביצוע הפיגועים האחרים.

הפיגועים כללו יריות לעבר בית כנסת באסן, בקבוק תבערה לעבר בית כנסת בבוכום, וניסיון הצתה של בית כנסת בדורטמונד, הכל באמצע נובמבר האחרון. על פי הדיווח, יש חשוד גרמני-איראני המכונה רמין, שככל הנראה ברח לאיראן בשנה שעברה.

גורמי ביטחון גרמנים מאמינים שהחשוד, המבוקש בצו מעצר בינלאומי בגין "רצח", יש פיקוד מבצעי על מזימות התקיפה של משמרות המהפכה בגרמניה. "אנחנו מדברים כאן על טרור ממלכתי", צוטט חוקר".

ההתקפות האחרונות בגרמניה על בתי כנסת אירעו שלוש שנים לאחר שמחבל הרג שני בני אדם לא יהודים בעיר האלי שבמזרח המדינה, לאחר שלא הצליח להסתער על בית כנסת ביום כיפור. לפני המתקפה הוא פרסם מניפסט גזעני ושנאת נשים ואנטישמיות ברשתות החברתיות.

על פי הדיווח, החשוד העונה לשם רמין י', הוא מבוקש בצו מעצר בינלאומי בין היתר בגין רצח, רשויות הביטחון מניחות כי י' אחראי על התקיפות בגרמניה עבור משמרות המהפכה האיראניים. בליל ה-18 בנובמבר, בתחילת השבוע נעצר גרמני-איראני בן 35 בדורטמונד. הוא אמור היה בקשר עם רמין י', הנאשם מואשם בזריקת בקבוק תבערה לעבר ביתו של הרב המקומי הצמוד לבית הכנסת בבוכום. עוד נמסר כי הוא ניסה לשכנע אדם אחר לבצע הצתה בבית הכנסת בדורטמונד.

גרמניה משטרת גרמניה איראן משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד