כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אבא מהגיהנום"

הבן של בן לאדן על החיים בצל אביו: "בדק נשק כימי על הכלבים שלי"

בנו של אוסאמה בן לאדן סיפר על הילדות בטורה בורה - אפגניסטן, על חיות המחמד האהובות שלו ששימשו לבדיקת נשק כימי ועל כך שלמד לירות ברובה סער AK-47 במחנות אימונים של טרור | הוא לא הזיל דמעה על אביו שנהרג

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90

עומר בן לאדן, בנו של הארכי טרוריסט אוסאמה בן לאדן, סיפר על חייו בצל אביו. "ראיתי את זה", הוא אמר על הניסויים הכימיים הנוראיים שערך העוזר של אביו. "הם ניסו את זה על הכלבים שלי ולא הייתי מרוצה. "אני פשוט מנסה לשכוח את כל הזמנים הרעים ככל שאני יכול, זה מאוד קשה. אני סובל כל הזמן", כך הוא אמר ל'סאן' הבריטי.

עומר, בן 41, שהפנה את גבו לאביו ספוג הדם לפני ה-11 בספטמבר אז אביו הרג 3000 אמריקאים בפיגוע מטוסים חטופים מחשיב את עצמו "עוד קורבן". אשתו זאינה אמרה: "עומר אוהב ושונא את אוסמה בו זמנית. הוא אוהב אותו כי הוא אבא שלו אבל שונא את מה שהוא עשה". עומר עזב את אפגניסטן באפריל 2001, חמישה חודשים בלבד לפני שאל-קאעידה ריסק מטוסי נוסעים לתוך מגדלי התאומים בניו יורק, והרג כמעט 3,000 בני אדם.

כשנזכר בשיחה האחרונה שלו עם אביו, הוא סיפר: "נפרדתי והוא נפרד, היה לי מספיק מהעולם הזה, הוא לא שמח שאני עוזב". אך מאז הם לעולם לא דיברו שוב. עומר היה בקטאר ב-2 במאי 2011 כששמע את החדשות שהצי האמריקני חיסל את אביו בביתו בפקיסטן. הוא לא הזיל דמעות על אביו ההרוג.

בנו הבכור של בן לאדן, עומר נולד בסעודיה לאשתו הראשונה של בן לאדן, נג'ווה, במרץ 1981. ב-1991 גורש בן לאדן מסעודיה בגלל מעשיו נגד ארה"ב לאחר שהקים את ארגון הטרור אל-קאעידה כדי להילחם בברית המועצות שהיתה באפגניסטן ב-1988. המשפחה עברה לסודאן שבצפון אפריקה, שם עבדו רבים מלוחמי הג'יהאד של בן לאדן בעסקיו בחקלאות ובבניית כבישים.

במאי 1996 הוא חזר להרי טורה בורה באפגניסטן, ובחר בעומר בן ה-15 להתלוות אליו. מאוחר יותר הצטרפו אליו אמו ואחיו. "הייתי באפגניסטן חמש שנים", אמר. עומר למד לירות ברובה קלצ'ניקוב ולנהוג בטנק רוסי, אבל הוא זעם כשהטרוריסטים התחילו להרוג את חיות המחמד שלו כדי לבדוק נשק כימי.

"אבי מעולם לא ביקש ממני להצטרף לאל-קאעידה, אבל הוא אמר לי שאני הבן שנבחר להמשיך בעבודתו, הוא התאכזב כשאמרתי שאני לא מתאים לחיים האלה". כשהוא נשאל היום מדוע הוא חושב שאביו בחר בו כיורש שלו, הוא אומר לי: "אני לא יודע, אולי בגלל שהייתי יותר אינטליגנט, וזו הסיבה שאני חי היום". עומר מתגורר היום בצרפת ונמצא בימים אלה בקטאר שם הוא מוכר את ציוריו בגלריה מיוחדת.

בריטניה אוסמה בן לאדן אסון התאומים אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד