כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חמיו חושש

רוצח שוחרר מהכלא כדי להילחם באוקראינה וזייף את מותו

חמיו לשעבר של שוטר רוסי שירה והרג את אשתו, טען כי חתנו לשעבר הרוצח זייף את מותו לאחר ששוחרר מהכלא כדי להילחם באוקראינה. הוא נידון ל-15 שנות מאסר בגין הריגת אשתו לשעבר, אך שוחרר מהכלא בשל "כישורי הירי" שלו

רוצח שוחרר מהכלא כדי להילחם באוקראינה וזייף את מותו
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

רוצח אכזרי ששוחרר מהכלא כדי להילחם עבור פוטין במלחמתו באוקראינה ודווח כהרוג, זייף את מותו שלו עצמו כדי לא להתמודד עם עברו הרצחני, כך טוען חמיו לשעבר. קצין המשטרה סרגיי קדצקי, בן 41, ארב לגרושתו וירה בה בירי בסגנון צלף ב-2017.

הוא נידון ל-15 שנות מאסר בגין הריגת אשתו לשעבר, יוליה דונצ'יק, אך שוחרר מהכלא לאחר שגויס על ידי הצבא הרוסי בשל "כישורי הירי" שלו. בשבוע שעבר דווח כי קדצקי נהרג במלחמה וקיבל מדליית גבורה לאחר מותו על ידי נציגים פרו-רוסים במחוז לוהנסק הכבושה.

עם זאת, יש טוויסט חדש בעלילה, אביה של יוליה טוען שחתנו לשעבר זייף את מותו בחזית. ולדימיר סביצוב, שגם נורה על ידי קדצקי, וכתוצאה מכך נפגע בידו ובכתפו, אמר: "אני מבין שצריך להגן על המולדת והיו גדודי פושעים במהלך מלחמת העולם השנייה, אבל אני זועם מהעובדה שקדצקי, לאחר שריצה רק חמש שנים בכלא, קיבל הזדמנות לזכות בחופש שלו".

"אני מוצא שזה לא הוגן שפושעים שאשמים בפשעים כמו הריגת בתי מקבלים הזדמנות כזו". הוא אמר: "אני לא מאמין שהוא מת, הוא חי וקיים, הוא שירת שישה חודשים מאז חודש מאי, ולכן עונשו הומתק והוא ללא אחריות פלילית, והוא חייב למשפחתנו ארבעה מיליון רובל (70,000 דולר) כפיצוי שלא שולם".

אשתו של סויצוב, לודמילה, אמה של יוליה, מתה בשנה שעברה בגיל 60, לאחר שמעולם לא התאוששה מרצח בתה. "הייתי רוצה לשמוח על מותו אבל אני לא יכול", אמר. קדצקי פוטר מהמשטרה בבושת פנים לאחר הרצח אך זה לא מנע ממנו להתגייס להילחם עבור פוטין. הוא תכנן בקפידה את הפגיעה בסגנון הצלפים בכביש המהיר רוסטוב-טאגנרוג בדרום רוסיה באמצעות רובה ציד עם כוונות מיוחדות. לאחר שהמכונית נעצרה, ירה קדצקי ברובה רוסי לעבר חתנו ואשתו לשעבר.

יוליה, עבדה במשרד עורכי דין, יש לה בן בן 15, היא מתה במקום, בעוד אביה נפצע באורח קשה. בית משפט קבע כי מדובר ברצח בדם קר. הוא שוחרר להילחם עבור קבוצת וגנר, צבא פרטי המנוהל על ידי יבגני פריגוז'ין, חברו של פוטין שהפך למיליארדר מקשריו הקרובים לנשיא הקרמלין.

הוא אמר עוד: "אני חושב שהוא ישנה את שמו, ישיג דרכון חדש". האב אומר כי בדק רישומים ומצא שאין ראיות ללוויה. "אני רואה רק את המדליה שלו, ולא הופיע מידע על מותו", אמר. "איפה הגופה? בדקתי בכפר שבו גרים הוריו. גופתו של ה'גיבור' הזה הייתה צריכה להימסר ולהיקבר שם. אבל אין מידע. לא הייתה הלוויה בכלל. אז איפה הוא?".

הוא הוסיף: "יש אנשים שאסור לשחרר לאחר ביצוע פשעים כאלה, דמיינו את קדצקי הולך ברחובות ופתאום מופיע, מוציא לעברי את הלשון? איך אני אמור לקחת את זה אחרי הדרך שבה הוא הרס את המשפחה שלנו?".

מלחמת אוקראינה רוסיה רוצח ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד