ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
במכתב לראשי הרשויות

ראש הממשלה לפיד קורא לאנרכיה: "להחרים ולא לשתף פעולה"

מינויו הצפוי של יו"ר 'נעם' חה"כ אבי מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה, ולקבלת אחריות במספר תחומים חינוכיים, הביאה הבוקר את ראש הממשלה יאיר לפיד לצאת בקריאה חריגה לראשי הרשויות בישראל, שלא לשתף פעולה עם היחידה במשרד החינוך שתחת שליטתו של מעוז

ראש הממשלה לפיד קורא לאנרכיה: "להחרים ולא לשתף פעולה"
יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בזמן שהוא עדיין מכהן כראש הממשלה פונה יאיר לפיד לראשי רשויות בדרישה שלא לשתף פעולה עם אבי מעוז, סגן השר המיועד שצפוי לקבל סמכויות גם בנושאי תוכניות חינוך.

לפיד שיגר מכתב אל ראשי הרשויות בו הביע את דאגתו "לעתיד מערכת החינוך והמדינה", שכן לטענתו, "הממשלה החדשה המוקמת בישראל, הפקירה את חינוך ילדינו והעבירה אותם לידי הגורמים הקיצונים והחשוכים ביותר בחברה הישראלית".

במכתבו מתייחס ראש הממשלה היוצא לפיד למינוי של אבי מעוז, יו״ר מפלגת נעם, אשר עתיד להתמנות לסגן שר במשרד ראש הממשלה: "כפי שאתם יודעים מדובר במפלגה קיצונית, גזענית ומסוכנת". תוך שהוא קורא לאנרכיה, וכותב כך: "אני קורא לכם לא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפויות חיצוניות במשרד החינוך כל עוד היא בשליטתו של מעוז".

״האחריות הכבדה על תכני החינוך שילמדו ילדינו בבתי הספר- עוברת עכשיו אליכם. כדי לשמור על מערכת החינוך ממלכתית וליברלית, כפי שהייתה עד עכשיו, ולהפעיל את זכותו של השלטון המקומי לעצב את החינוך בתחומו, עליכם לשמש כעת כשומרי סף״, כך במכתבו.

יאיר לפיד אבי מעוז משרד החינוך ראשי רשויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד